Polska jest zagłębiem samochodów używanych. W naszym kraju istnieje bardzo dużo komisów samochodowych, ale spokojnie jeżeli dobrze to zaplanujesz – jest dla Ciebie miejsce. W tym artykule dowiesz się co musisz zrobić i w jaki sposób zaplanować swój biznes tak żeby dostać na niego dofinansowanie na start z urzędu pracy. Co powinien zawierać biznesplan komisu samochodowego?

 

Zastanów się co dokładnie chcesz robić.

 

Auto handel czyli co? Jak to rozumiesz? Musisz zastanowić się czym właściwie chciałbyś się zajmować. Dokładne określenie tego co będziesz robić pomoże Ci osiągnąć sukces. Prowadząc komis samochodowy, może oczywiście sprzedawać auta, ale warto rozszerzyć swoje usługi o import (sprowadzanie samochodów) albo autopomoc. Określ dokładnie to co należy w zakresie Twoich usług, a co nie. Przygotuj listę i wypisz wszystko po kolei to czym będzie się Twoja firma zajmować.

Przykładowa lista może wyglądać tak:

  • sprzedaż samochodów używanych;
  • przyjmowanie samochodów w rozliczeniu;
  • import samochodów z zagranicy;
  • pomoc drogowa;
  • sprzedaż motocykli;
  • kupno samochodów krajowych;
  • myjnia ?
  • wulkanizacja ?
  • mechanik, elektryk samochodowy ?

Na początku lista nie powinna być zbyt długa. Będziesz rozwijał listę swoich usług stopniowo, dzięki temu będziesz wiedział czego klienci oczekują i co rzeczywiście przyniesie Ci zysk.

 

Dlaczego klienci kupią u mnie?

 

Opracuj swoją strategię marketingową. Nie jest to takie trudne jak Ci się wydaje. Przeanalizuj jak wyglądają komisy samochodowe w pobliżu i w jakich sposób działają. Może dodasz do tego dodatkową usługę, dzięki której będziesz bardziej atrakcyjny na klientów. Pisząc strategie marketingową musimy wziąć pod uwagę to, czy będziesz konkurował ceną czy jakością. Jest to podstawowe pytanie, które możemy zobaczyć w biznesplanie. Komisy samochodowe funkcjonują w różny sposób. Jeżeli w Twojej okolicy są autokomisy, ale są drogie to zastanów się w jaki sposób możesz zrobić to co oni, ale taniej. Jeżeli mają pełny wachlarz usług to skup się na jednym z punktów z listy i stań się specjalistą w tej dziedzinie. Zajmij się na przykład sprowadzaniem konkretnych samochodów na życzenie klienta.

Zaufaj, mimo że w Twojej okolicy jest dużo komisów samochodowych to jest dla Ciebie miejsce? Dlaczego, bo jest jedna z wielu branż, gdzie popełnia się wielu błędów. Słyszałeś o Typowym Mirku – handlarzu? To kopalnia wiedzy, czego nie robić. Niestety z przykrością przychodzi nam to stwierdzić, ale często w tej branży można konkurować uczciwością. Pamiętaj to cena, a nie przebieg jest do negocjacji. Zadowolony klient wróci i powie o swoim zadowoleniu 3 osobom. To daję 4 klientów. Jeżeli klient nie będzie zadowolony powie o tym 10 osobom. Stracisz klienta i w dodatku nie zdobędziesz kolejnych.

Opracowując biznesplan komisu samochodowego, koniecznie zajrzyj TUTAJ.

Lista ta jest uniwersalna i odnosi się do każdego biznesu. Jest to absolutne minimum, które musisz zrobić zanim założysz firmę.

 

PORADNIK BIZNESU