Ile kosztuje call center? Co wpływa na cenę?

Zastanawiasz się, ile kosztuje call center? Czy taka usługa jest droga? Dowiedz się, kiedy warto skorzystać z usług call center. Co trzeba wziąć pod uwagę, zanim zdecydujesz się na skorzystanie z tego rozwiązania?

Ile kosztuje call center i z czego ta cena wynika? Call center to jedna z tych usług, które zwykle jako pierwsze zleca się na zewnątrz. Wszystko dlatego, że obsługa call center poza strukturami firmy może być tańsza niż organizowanie go i utrzymywanie samodzielnie.

Ile kosztuje call center? Sytuacja na rynku

Na rynku call center działają firmy o ogromnych obrotach (m.in. Arvato, czy Contact Center), które obsługują największe korporacje. Są też dziesiątki mniejszych firm, które działają dla klientów o mniejszych budżetach. Ze względu na to, to ile kosztuje call center, będzie się różnić w zależności od sytuacji.

Część firm przyjmuje minimum wartości projektu, od którego rozpoczynają pracę. Jeśli więc chcemy przetestować usługi call center, musimy przygotować się na to, że firma może odrzucić bardzo małe zlecenie. Warto jednak pamiętać, że jeśli już decydujemy się na rozmowy z call center, zwykle jesteśmy w stanie wydać 3-4 tysiące złotych ustanowione jako minimum.

CZYTAJ TAKŻE: Zakup samochodu na firmę. Jak to rozliczyć?

Rosnąca konkurencja na rynku call center powoduje, że ceny obsługi call center są coraz niższe. Jednocześnie rośnie zakres usług oferowanych przez firmy świadczące pomoc w zakresie call center.

Ile kosztuje call center?

Koszt usługi call center zależy przede wszystkim o skali projektu i miasta, w którym będzie realizowana usługa. W dużej mierze wpływ na koszty ma też to:

  • czy obsługa przez konsultanta musi być prowadzona w języku obcym, czy tylko po polsku;
  • czy będzie to odbieranie połączeń przychodzących, czy aktywna sprzedaż przez telefon poprzez połączenia wychodzące.

CZYTAJ TAKŻE: Jak zaksięgować zakup licencji?

Obecnie przyjmuje się, że średnia stawka roboczogodziny w call center to ok. 25 zł. Stawki mogą być niższe, jeśli projekt trwa długo (np. więcej niż pół roku), a także wtedy, gdy konsultanci mogą obsługiwać kilka infolinii jednocześnie. W przypadku połączeń sprzedażowych do minimalnej stawki roboczogodziny często dodaje się często premię za konkretne działanie. Np. pozyskanie danych osoby kontaktowej czy sprzedaż może dawać dodatkowe kilka złotych do stawki godzinowej.

Zakup bazy danych

Trzeba pamiętać, że call center – zwłaszcza wynajmowane w celu prowadzenia telesprzedaży, musi mieć listę numerów do „obdzwonienia”. I tu pojawia się kolejny koszt. Call center najczęściej będzie wymagać dostarczenia przez klienta bazy danych potencjalnych klientów. Dodatkowe opłaty mogą być też pobierane, za zarządzanie projektem, wysyłkę raportów, czy archiwizowanie rozmów.

Koszt call center może być też uzależniony od tego, jakiego rodzaju produkty lub usługi sprzedawane są przez konsultanta. Inna będzie cena przy obsłudze produktów dla klientów indywidualnych, a inna dla klientów biznesowych. Zakup bazy danych to koszt od kilkuset do kilku tysięcy złotych za najmniejsze bazy.

CZYTAJ TAKŻE: Czy zakup opon można wliczyć w koszty uzyskania przychodu?

Automatyczne połączenia

Dziś coraz częściej do pierwszych połączeń z klientami wykorzystuje się automaty, czyli centrale, które przekazują odpowiednie komunikaty osobom, które mogłyby być zainteresowane usługami lub produktami. Dopiero gdy wyrażą chęć nabycia produktu, połączenie jest przekierowywane do konsultanta. Takie rozwiązania najczęściej wykorzystuje się w telefonicznych ankietach dotyczących obsługi.

W przypadku botów, czyli automatów koszt obsługi zwiększany jest o opłatę związaną z przygotowaniem nagrań odpowiednich komunikatów i całego systemu informatycznego. Korzyść, jaką odnosimy to nieporównywalnie wyższa liczba połączeń wychodzących w porównaniu do „żywego” konsultanta. Dzięki czemu koszt tego, ile kosztuje call center w przeliczeniu na jedno połączenia, znacznie się zmniejsza.

Przeczytaj więcej o kosztach w firmie.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Nierejestrowana działalność gospodarcza. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć nierejestrowana działalność gospodarcza ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie...

Jaki jest podatek od darowizny w 2024 roku? Czy zapłacisz podatek za darowiznę od rodziców?

Podatek od darowizny jest obowiązkowy, nawet gdy dotyczy on najbliższej rodziny. Z tego artykułu dowiesz się, jak go wyliczyć, jakie są wolne kwoty od...

Czynny żal do Urzędu Skarbowego – kiedy należy go złożyć? Wzór

Jak wygląda czynny żal? Wzór pozwoli szybciej go wypełnić. Zobacz, jak wygląda. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było złożyć czynny żal. Przeczytaj...
pieczęc kwalifikowana

Najnowsze

KSeF dopiero od 2026 roku: „Groził nam paraliż polskiej gospodarki”

26 kwietnia 2024 roku Ministerstwo Finansów przeprowadziło briefing prasowy, na którym dokonane zostało podsumowanie audytu dotyczącego Krajowego Systemu e-Faktur. Przypominamy, że KSeF miał zostać...

Jaki PIT do rozliczenia działalności nierejestrowanej?

Działalność nierejestrowana to każda działalność zarobkowa, z której przychody nie przekraczają 75% kwoty minimalnego wynagrodzenie. W pierwszej połowie 2024 roku to aż 3181,50 złotych...

Kiedy i jak przeprowadzić zatwierdzenie sprawozdania finansowego?

Większość jednostek ma czas do końca czerwca na zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2023 r. Jak zatwierdzić ten dokument? Kto zatwierdza sprawozdanie finansowe? Czy trzeba...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!