Co to jest digital marketing? Jak działa marketing internetowy? W jaki sposób promuje się produkty i usługi? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć na ten temat.
Przez wiele lat do promocji produktów używano tradycyjnych rodzajów reklamy. Zwykle były to ulotki, reklamy w telewizji czy radiu, a także billboardy. Gdy do „użytku” wszedł Internet, rozpoczęła się era digital marketingu, czyli marketingu cyfrowego.
Spis treści
Digital marketing – co to jest?
Digital marketing, to działania marketingowe, które prowadzi się w kanałach cyfrowych. Do takich działań zalicza się np. prowadzenie strony internetowej, prowadzenie kanałów w social mediach, czy prowadzenie bloga. Marketing cyfrowy to także płatne działania reklamowe w wyszukiwarkach.
Digital marketing i marketing internetowy
Oba pojęcia często stosowane są zamiennie, choć nie znaczą one tego samego. Marketing internetowy dotyczy tylko działań w internecie. Digital marketing, czyli marketing cyfrowy obejmuje nie tylko Internet, ale również inne media cyfrowe. Jest to więc pojęcie szersze niż marketing internetowy.
Digital marketing – rodzaje treści cyfrowych
W marketingu cyfrowym wykorzystuje się wiele rodzajów treści. Wśród tych najczęściej stosowanych jest content marketing, czyli marketing treści. Chodzi w nim o to, by tworzyć atrakcyjne treści dla konkretnej grupy docelowej.
Digital marketing – jak działa SEO?
Działania SEO również należą do digital marketingu. Polega to na pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach. Chodzi o to by konkretna fraza, wyszukiwana przez użytkownika była powiązana z naszą stroną internetową i pokazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Digital marketing – działania social media
Marketing social media to różne działania prowadzone w mediach społecznościowych. Warto zauważyć, że działania SEO różnią się znacząco od tych prowadzonych w social mediach. Przede wszystkim chodzi o to, że w działaniach SEO pierwszy krok należy do użytkownika.
To on wpisuje frazę w wyszukiwarce, pytanie, na które chce uzyskać odpowiedź, czyli to użytkownik wychodzi jako pierwszy. Działania w mediach społecznościowych wymagają zaangażowania ze strony specjalisty marketingu social media. W tym przypadku to on właśnie zachęca użytkowników do aktywności, do zainteresowania się konkretnym produktem lub usługą albo skłania do określonego zadania.
Digital marketing – reklamy płatne
Innym rodzajem działań digital marketingu są płatne reklamy w internecie. Płatne reklamy pozwalają szybciej zdobyć ruch. Najbardziej znanym i najbardziej popularnym systemem jest Google Ads. Pozwala na tworzenie reklam emitowanych zarówno w Google, jak i YouTube. Płatne reklamy pozwalają przyspieszyć pozycjonowanie i sprawiają, że konkretne wyszukiwania pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Ale płatne reklamy to również Facebook, LinkedIn czy Twitter. W tym przypadku możliwe jest bardzo dokładne targetowanie użytkowników, w związku z czym możliwe jest docieranie do nawet bardzo wyspecjalizowanych grup klientów.
Digital marketing – e-mail marketing
Wciąż bardzo skutecznym elementem marketingu internetowego jest e-mail marketing. Kampanie oparte o wysyłanie wiadomości e-mail potrafią generować świetne wyniki sprzedażowe. Maile pozwalają uzyskać wysoką konwersję, przez co takie kampanie są stosunkowo tanie.
Digital marketing to działania skoordynowane. Chodzi więc w nim o to, by łączyć każdy z elementów, tak by osiągać, jak najlepsze wyniki. Sama strona internetowa nie przełoży się na wzrost liczby klientów jednak dodanie do niej pozycjonowania, reklam w mediach społecznościowych i mailingu pozwoli osiągnąć lepsze wyniki.
Coraz częściej więc wykorzystywany jest marketing automation, czyli usprawnienie procesów marketingowych za pomocą oprogramowania przetwarzającego duże zbiory danych. Można bardzo dobrze określić cechy grupy docelowej.