Pierwsza kampania w mediach społecznościowych. Jak ją przygotować?

Pierwsza kampania w mediach społecznościowych może być początkiem ciekawej przygody z reklamą internetową. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, w jaki sposób ją przygotować.

Kampania w mediach społecznościowych może być bardzo efektywna. Często jest bardziej opłacalna niż zakupienie reklam w wyszukiwarce czy baneru wieszanego na skrzyżowaniu.

Kampania w mediach społecznościowych – czym są social media?

Media społecznościowe kojarzą nam przede wszystkim z Facebookiem, czy Tiktokiem. Warto wiedzieć, że oprócz tradycyjnych forma reklamy są też blogi, mikroblogi, fora dyskusyjne, a także takie portale jak Facebook czy Instagram.

Kampania w mediach społecznościowych będzie więc działaniem, które ma wypromować markę, a także zbudować społeczność wokół niej przy pomocy jednego lub kilku mediów społecznościowych.

Kampania w mediach społecznościowych – jak ją prowadzić?

W kampanii w mediach społecznościowych najważniejsze jest zbudowania odpowiedniej grupy docelowej. Dzięki mediom społecznościowym możemy wyjątkowo dokładnie określić grupę, do której kierujemy przekaz. Możemy dobrać ją pod względem zainteresowań, demografii, a także lokalizacji.

Pomaga to zbudować zaangażowanie wśród odbiorców. Podstawową różnicą między kampanią w mediach społecznościowych a tą w mediach tradycyjnych jest przede wszystkim możliwość bardzo dokładnego mierzenia efektów, a także sporej interakcji z odbiorcami reklamy.

Kampania w mediach społecznościowych – targetowanie

Kampanie w mediach społecznościowych pozwalają na interaktywność. Przemyślana kampania wspomaga komunikację z odbiorcami, pozwala też znacznie lepiej poznać ich oczekiwania.

Kampania w mediach społecznościowych – hashtagi

Wyróżnikiem kampanii w social mediach są hashtagi. To specjalne oznaczenia, które pozwalają na grupowanie treści.

Kampania w mediach społecznościowych – jak zacząć?

Media społecznościowe mogą być skutecznym źródłem reklamy zarówno dla marek masowych, jak i niszowych. Żeby jednak kampania była efektywna, warto dobrze ją zaplanować. Na początku trzeba zidentyfikować dokładnie swoją grupę docelową.

Ważne, by poznać jej potrzeby, skupić się bardziej na jej rozpoznaniu, niż tylko na zachwalaniu zalet produktów, które sprzedajemy. Zrób kilka założeń dotyczących grupy docelowej, przeprowadź ankietę, badając potrzeby tej grupy. Zastanów się jaki rodzaj treści będzie dla nich najbardziej zrozumiały i efektywny.

CZYTAJ TAKŻE: Jak udowodnić, że dług się przedawnił?

Kolejnym etapem jest wybranie odpowiednich mediów społecznościowych. Właściwe określenie grupy docelowej pomoże ustalić, w jakim mediach spędzają oni dużo czasu. Oczywiście, małym markom trudno będzie reklamować się we wszystkich kanałach. Warto więc wybrać jeden: Facebook, Twitter, czy Pinterest albo Instagram.

Kampania w mediach społecznościowych – etapy

Gdy uda się już przejść te dwa etapy, kolejnym zadaniem będzie opracowanie celów i zadań kampanii. Może to być np. zwiększenie ruchu w witrynie, pozyskanie nowych leadów, sprzedaż określonego produktu, czy budowa autorytetu marki. Cele akcji marketingowej ustal w taki sposób, by były jasno określone. Muszą być określone, mierzalne i określone w czasie

Kampania w mediach społecznościowych – sposób realizacji

Zgodnie z celem i zadaniami strategii określamy sposób realizacji kampanii. Trzeba go dopasować do rodzaju medium społecznościowego. Możesz zdecydować się na kampanię płatną, gdzie określasz dokładny budżet, czas trwania kampanii, a także zasięg. Warto pamiętać też o budowaniu treści w sposób organiczny.

Kampania w mediach społecznościowych – grafika

Gdy wiemy już jaki rodzaj treści będzie nam potrzebny, pora stworzyć ją. Możesz zamówić określone teksty albo zamówić je u copywritera. Podobnie w przypadku grafik. Niezależnie od tego, czy robisz je sam, czy zlecasz na zewnątrz, warto stworzyć ramy wizualne komunikacji, czy grafiki, zgodnie z którą będą tworzone. Treści powinny być angażujące i wolne od błędów. Zaplanuj harmonogram publikacji postów.

A potem pozostanie ci już tylko śledzenie efektów.

Mała Księgowość Rzeczpospolitej

Czytaj również

Najchętniej czytane

Nierejestrowana działalność gospodarcza. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć nierejestrowana działalność gospodarcza ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie...

Jaki jest podatek od darowizny w 2024 roku? Czy zapłacisz podatek za darowiznę od rodziców?

Podatek od darowizny jest obowiązkowy, nawet gdy dotyczy on najbliższej rodziny. Z tego artykułu dowiesz się, jak go wyliczyć, jakie są wolne kwoty od...

Czynny żal do Urzędu Skarbowego – kiedy należy go złożyć? Wzór

Jak wygląda czynny żal? Wzór pozwoli szybciej go wypełnić. Zobacz, jak wygląda. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było złożyć czynny żal. Przeczytaj...
pieczęc kwalifikowana

Najnowsze

Sprzedaż udziałów w spółce z o.o.

Sprzedaż udziałów w spółce z o.o. jest czynnością prawną, która polega na przeniesieniu praw i obowiązków związanych z posiadaniem udziałów w spółce na inną...

Umorzenie udziałów w spółce z o.o. – procedura przymusowego i dobrowolnego umorzenia udziałów wspólnika

Umorzenie udziałów jest jednym ze sposobów na wyjście wspólnika ze spółki. Na czym polega, jak je przeprowadzić, co dzieje się z umorzonymi udziałami i...

Wakacje od ZUS – założenia, kiedy wejdzie w życie?

Czym są wakacje od ZUS? To propozycja rządu, która ma odciążyć finansowo mikroprzedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Każdy z nich musi rozliczać i opłacać...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!