Ile kosztuje reklama w Google?

Reklama w Google wciąż pozostaje jednym z najważniejszych elementów marketingu. Wszystko za sprawą sporej skuteczności takiej formy reklamy. Ile kosztuje reklama w Google?

Jak zdobywać klientów? Jak reklamować się w internecie i ile kosztuje reklama w Google, zastanawiają się przedsiębiorcy nie tylko na początku prowadzenia firmy, ale i w sytuacji, gdy mają już spore doświadczenie. Reklama Google może być przez wielu uważana za tani sposób reklamy. Warto jednak zdać sobie sprawę, że najlepsze efekty uzyskamy, gdy wykupimy płatne reklamy internetowe.

CZYTAJ TAKŻE: Reklamacja produktu zakupionego przez przedsiębiorcę

Reklama w internecie – zalety

Reklama w internecie może dawać różne efekty. Tak jak różne mogą być reklamy w Google. I tak np. poprzez reklamę płatną można poprawić widoczność swojej firmy albo poprawić ilość osób odwiedzających stronę. Mało tego. Jednym z bardziej istotnych atutów reklamy w internecie może być poprawa konwersji, czyli ilości klientów.

Jak reklamować się w internecie?

Reklama w internecie to przede wszystkim pozycjonowanie, czyli wszystko to, co wpływa na poprawę pozycji sklepu w wyszukiwarkach. Kampanie Google Ads pomagają skierować klienta do naszej firmy, gdy ten wpisze określone słowo kluczowe. No dobrze, to ile trzeba wydać na reklamę w Google?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna. Koszt reklamy internetowej zależy przede wszystkim od jej zasięgu, celów, które ma spełniać i tego, czy zajmiemy się wszystkim sami, czy wynajmiemy do tego profesjonalistów.

W ramach poprawy swojej strony internetowej trzeba bowiem nieustannie ją optymalizować: zmieniać tagi, opisy, adresy URL. W przypadku sklepów internetowych przyda się również blog. Co istotne, trzeba też wiedzieć, w jaki sposób analizować konkretne dane. Co z tego, że zapłacimy za reklamę w internecie, skoro nie będziemy w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy jest ona skuteczna.

Cena reklamy internetowej

Ze względu na to, że reklama w internecie wymaga sporo wiedzy i umiejętności, przedsiębiorcy decydują się na współpracę z profesjonalną firmą zajmującą się pozycjonowaniem.

Cena takiej usługi zależy w dużej mierze od tego, ile fraz chcemy pozycjonować, jak duży jest sklep internetowy, w jakiej branży działa i jaką ma konkurencję. No i czy biznes działa lokalnie, czy ma zasięg ogólnokrajowy. Agencja SEO może być rozliczana na zasadzie wynagrodzenia za efekt, gdy płaci się za osiągnięcie danej pozycji przez słowo kluczowe. Może być też rozliczenie w formie ryczałtu za działania.

Koszty pozycjonowania to zwykle od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Na koszt honorarium składa się obsługa agencje SEO.

Kampanie reklamowe Google Ads – cena

Cena reklamy Adwords zależy od tego, jak popularne jest słowo kluczowe, którego chcemy użyć w reklamie. Im słowo bardziej popularne, tym koszt za kliknięcie wyższy, a co za tym idzie droższa kampania. W przypadku kampanii Google Ads określa się, ile jesteśmy w stanie zapłacić za jedno kliknięcie. Im wyższa maksymalna kwota, tym większa szansa na kliknięcie, czyli powodzenie reklamy.

Jak działa reklama w Google?

Żeby wiedzieć, czy reklama Google jest skuteczna, warto poznać zasadę działania reklam Google. Gdy użytkownik internetu wpisuje w wyszukiwarkę konkretne hasło, algorytmy Google sprawdzają, czy jakieś firmy zapłaciły za kliknięcie linku z tą frazą. Gdy są takie, Google sprawdza jaki najwyższy koszt pojedynczego kliknięcia został zadeklarowany przez autora reklamy i wtedy wyświetla odpowiednią.

Specjalne przeliczniki Google sprawiają, że nawet małe firmy, z mniejszymi budżetami mogą reklamować się praktycznie na równi z wielkimi korporacjami. Koszt kliknięcia zależy przede wszystkim od jakości reklamy i tego, jakie stawki stosuje konkurencja. Duże znaczenie ma też jakość strony i trafność reklamy.

Szacuje się, że sensowne wyniki można uzyskać, gdy na działania reklamowe wydamy nie mniej niż 2000 zł miesięcznie. Gdy wydamy mniej, efekty działań mogą być niższe. Na efekt kampanii wpływa też marżowość naszych produktów. Im jest ona wyższa, tym wyższy koszt pozyskania użytkownika możemy założyć. Do tego zawsze trzeba dołożyć prowizję dla agencji, która prowadzi nam kampanię. To ok. 15-20 proc. budżetu reklamowego.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Nierejestrowana działalność gospodarcza. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć nierejestrowana działalność gospodarcza ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie...

Jaki jest podatek od darowizny w 2024 roku? Czy zapłacisz podatek za darowiznę od rodziców?

Podatek od darowizny jest obowiązkowy, nawet gdy dotyczy on najbliższej rodziny. Z tego artykułu dowiesz się, jak go wyliczyć, jakie są wolne kwoty od...

Czynny żal do Urzędu Skarbowego – kiedy należy go złożyć? Wzór

Jak wygląda czynny żal? Wzór pozwoli szybciej go wypełnić. Zobacz, jak wygląda. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było złożyć czynny żal. Przeczytaj...
pieczęc kwalifikowana

Najnowsze

Kiedy i jak przeprowadzić zatwierdzenie sprawozdania finansowego?

Większość jednostek ma czas do końca czerwca na zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2023 r. Jak zatwierdzić ten dokument? Kto zatwierdza sprawozdanie finansowe? Czy trzeba...

Odliczenie krwi od podatku – ile można odliczyć za krwiodawstwo w PIT za 2023? Ulga podatkowa dla honorowych dawców krwi

Czy wiesz, że oddając krew, ratujesz życie, a jednocześnie możesz zarobić pieniądze? Honorowi dawcy krwi mają prawo do ulgi podatkowej, która pozwala na odliczenie...

Na czym polega konsolidacja sprawozdań finansowych? Dopuszczalne metody konsolidacji

Konsolidacja sprawozdań finansowych jest obowiązkowa dla spółek tworzących grupę kapitałową. W ten sposób powstaje spójny obraz ich kondycji finansowej. Dowiedz się: jakie metody zastosować...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!