Opinie o firmie w internecie. Jak je zdobywać?

Opinie o firmie w internecie mogą mieć ogromne znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez kupującego o wyborze tej, a nie innej marki. Jak zdobyć opinie o firmie?

Niewątpliwie opinie o firmie w internecie są ważne. Są nawet tacy, którzy mówią: jeśli twojego biznesu nie ma w internecie, to znaczy, że nie istniejesz. Jak podejść do kwestii opinii w internecie? Dlaczego opinie w internecie są takie ważne?

Opinie o firmie w internecie

Opinie wpływają pozytywnie na to, jak postrzegana jest twoja firma, w jaki sposób reagują na nią klienci, ale również na pozycjonowanie strony internetowej. Im więcej pozytywnych opinii, tym wyższe zainteresowanie sklepem, a to wpływa na pozycjonowanie strony internetowej, czyli na wskazywanie jej wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jak zbierać opinie?

Opinie o sklepie, czy konkretnych produktach można zbierać na różne sposoby. Zacznijmy od marketplace, czyli platform, za pośrednictwem których możemy sprzedawać swoje produkty. Niezależnie od tego, czy jest to Allegro, OLX, czy Amazon niezwłocznie po zakupie system generuje prośbę do klienta, by ten wyraził swoje zdanie na temat procesu zakupowego, a także samej firmy.

Oczywiście prowadząc działalność w internecie, trzeba się przygotować na to, że pojawią się negatywne opinie. Często jest to efekt nieczystej, ostrej gry konkurencyjnej, a czasem faktycznego wyrażenia niezadowolenia. Właśnie dlatego koniecznie trzeba pracować nad dobrą obsługą klienta.

Niebezpieczne opinie

Opinie o firmie można zdobywać w bardzo różny sposób. Sporo firm decyduje się skorzystać z firm zawodowo zajmujących się dodawaniem komentarzy. Widać to wyraźnie, gdy w mediach społecznościowych lub na forum pojawia się pytanie w stylu „gdzie kupię”, „gdzie znajdę najlepszy aparat”. Takie pytania mogą być inspirowane przez właściciela biznesu. Nierzadko nie mają one nic wspólnego z uczciwym wyrażeniem opinii.

Handel opiniami jest dość rozpowszechniony. Z jednej strony zamawia się kampanie z pochlebnymi opiniami, z drugiej wykupuje kampanie mówiące o produktach konkurencji źle. W internecie często też stosuje się inicjatywy, które budują wrażenie masowego poparcia lub sprzeciwu danej marki. Opinie i wpisy są wtedy zamieszczane przez osoby zawodowo zajmujące się pisaniem komentarzy i opinii.

Ile kosztuje opinia w sieci?

Masowe tworzenie opinii w internecie jest coraz droższe. Dziś jeden wpis to koszt nawet kilkudziesięciu groszy. Mogą więc sobie na taką akcję pozwolić tylko największe marki.

Jak odpowiadać na negatywne komentarze?

Negatywne komentarze mogą zdarzyć się zawsze. Przede wszystkim należy ustosunkować się do sprawy spokojnie, nie wysyłać szablonowej odpowiedzi i pokazać, że chcesz pozytywnie rozwiązać sprawę. Warto nie zapomnieć o przeprosinach.

Jak zdobywać opinie o firmie?

Sklep internetowy może pozyskiwać opinie w najróżniejszy sposób. Najłatwiej zrobić to przez wizytówkę w Google Moja Firma.

Warto pozyskać opinię klienta wysyłają mu szablon zachęcający do wyrażenia swojego zdania o produkcie o obsłudze klienta. Czasem niektóre sklepy decydują się udzielenie malutkiej zniżki albo oferują dodatkowy bonus jako nagrodę za wyrażenie opinii. Takie zachęty skłaniają do pozostawiania komentarzy. Jest to o tyle dobre, że zadowolony klient rzadko samodzielnie dodaje opinię.

Znacznie łatwiej przychodzi mu za to wyrażenie swojego niezadowolenia. Jeśli więc zależy ci na pozytywnych komentarzach, zbieraj je jednakowo na Facebooku, platftormach marketplace, a także bezpośrednio w swoim sklepie internetowym.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Działalność nierejestrowana. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć działalność nierejestrowana ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie polega...

Czynny żal. Jak działa? Wzór czynnego żalu do pobrania

Czynny żal pozwala uniknąć odpowiedzialności jeśli nie przedsiębiorca dopuścił się nieprzepisowego zachowania np. w stosunku do urzędu skarbowego. Żeby jednak czynny żal był skuteczny...

Czy można mieć dwie działalności gospodarcze?

Czy można posiadać więcej niż jedną działalność gospodarczą? Czy działalność gospodarcza jest ograniczona w zakresie rodzaju wykonywanych usług lub sprzedaży danych produktów? Jednoosobowa działalność gospodarcza...
Mała Księgowość

Najnowsze

Zastosowania kwalifikowanej pieczęci elektronicznej i kwalifikowanego podpisu elektronicznego

W dobie Internetu i nowych technologii obrót dokumentami papierowymi powoli odchodzi w przeszłość. Ma to swoje dobre strony jak np. załatwianie spraw urzędowych bez...

Mały ZUS a praca dla byłego pracodawcy

Zatrudnieni na umowę o pracę, szczególnie dobrze opłacani specjaliści często przechodzą na samozatrudnienie. Mały ZUS a praca dla byłego pracodawcy, przeczytaj czy jest to...

Darowizna samochodu od rodziców

Rodzice mogą dzieciom przekazać w darowiźnie różne rzeczy. Może to być nieruchomość, gotówka albo dowolna ruchomość (np. meble, samochód). Z tego artykułu dowiesz się...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!