fbpx

Opinie o firmie w internecie. Jak je zdobywać?

Opinie o firmie w internecie mogą mieć ogromne znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez kupującego o wyborze tej, a nie innej marki. Jak zdobyć opinie o firmie?

Niewątpliwie opinie o firmie w internecie są ważne. Są nawet tacy, którzy mówią: jeśli twojego biznesu nie ma w internecie, to znaczy, że nie istniejesz. Jak podejść do kwestii opinii w internecie? Dlaczego opinie w internecie są takie ważne?

Opinie o firmie w internecie

Opinie wpływają pozytywnie na to jak postrzegana jest twoja firma, w jaki sposób reagują na nią klienci ale również na pozycjonowanie strony internetowej. Im więcej pozytywnych opinii, tym wyższe zainteresowanie sklepem, a to wpływa na pozycjonowanie strony internetowej, czyli na wskazywanie jej wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jak zbierać opinie?

Opinie o sklepie, czy konkretnych produktach można zbierać na różne sposoby. Zacznijmy od marketplace`ów czyli platform, za pośrednictwem których możemy sprzedawać swoje produkty. Niezależnie od tego, czy jest to Allegro, OLX, czy Amazon niezwłocznie po zakupie system generuje prośbę do klienta by ten wyraził swoje zdanie na temat procesu zakupowego, a także samej firmy.

Oczywiście prowadząc działalność w internecie trzeba się przygotować na to, że pojawią się negatywne opinie. Często jest to efekt nieczystej, ostrej gry konkurencyjnej, a czasem faktycznego wyrażenia niezadowolenia. Właśnie dlatego koniecznie trzeba pracować nad dobrą obsługą klienta.

Niebezpieczne opinie

Opinie można zdobywać  w bardzo różny sposób. Sporo firm decyduje się skorzystać z firm zawodowo zajmujących się dodawaniem komentarzy. Widać to wyraźnie gdy w mediach społecznościowych lub na forum pojawia się pytanie w stylu „gdzie kupię”, „gdzie znajdę najlepszy aparat”. Takie pytania mogą być inspirowane przez właściciela biznesu. Nierzadko nie mają one nic wspólnego z uczciwym wyrażeniem opinii.

Handel opiniami jest dość rozpowszechniony. Z jednej strony zamawia się kampanie z pochlebnymi opiniami, z drugiej wykupuje kampanie mówiące o produktach konkurencji źle. W internecie często też stosuje się inicjatywy, które budują wrażenie masowego poparcia lub sprzeciwu danej marki. Opinie i wpisy są wtedy zamieszczane przez osoby zawodowo zajmujące się pisaniem komentarzy i opinii.

Ile kosztuje opinia w sieci?

Masowe tworzenie oponii w internecie jest coraz droższe. Dziś jeden wpis to koszt nawet kilkudziesięciu groszy. Mogą więc sobie na taką akcję pozwolić tylko największe marki.

Jak odpowiadać na negatywne komentarze?

Negatywne komentarze mogą zdarzyć się zawsze. Przede wszystkim należy ustosunkować się do sprawy spokojnie, nie wysyłać szablonowej odpowiedzi i pokazać, że chcesz pozytywnie rozwiązać sprawę. Warto nie zapomnieć o przeprosinach.

Jak zdobywać opinie?

Sklep internetowy może pozyskiwać opinie w najróżniejszy sposób. Najłatwiej zrobić to przez wizytówkę w Google Moja Firma.

Warto pozyskać opinię klienta wysyłają mu szablon zachęcający do wyrażenie swojego zdania o produkcie o obsłudze klienta. Czasem niektóre sklepy decydują się udzielenie malutkiej zniżki albo oferują dodatkowy bonus jako nagrodę za wyrażenie opinii. Takie zachęty skłaniają do pozostawiania komentarzy. Jest to o tyle dobre, że zadowolony klient rzadko samodzielnie dodaje opinię.

Znacznie łatwiej przychodzi mu za to wyrażenie swojego niezadowolenia. Jeśli więc zależy ci na pozytywnych komentarzach, zbieraj je zarówno na facebooku, platftormach marketplace, a także bezpośrednio w swoim sklepie internetowym.

 

 

Czytaj również

Najchętniej czytane

Działalność nierejestrowana. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć działalność nierejestrowana ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie polega...

Zwolnienie L4 i działalność gospodarcza

Czy przedsiębiorca może pójść na zwolnienie lekarskie? Jak działa zwolnienie L4 przedsiębiorcy? Choroba, czasowa niedyspozycja, konieczność regeneracji zdrowotnej. Powody, dla których przedsiębiorca musi zrobić sobie...

Czy można mieć dwie działalności gospodarcze?

Czy można posiadać więcej niż jedną działalność gospodarczą? Czy działalność gospodarcza jest ograniczona w zakresie rodzaju wykonywanych usług lub sprzedaży danych produktów? Jednoosobowa działalność gospodarcza...
Mała Księgowość

Najnowsze

Jak działa wykup wierzytelności?

Jak wykupić dług? Kto dokonuje wykupu wierzytelności? Na czym polega? Co daje? Utrata płynności finansowej może bardzo szybko spowodować problemy finansowe. Nieopłacone faktury, zaległości w...

Kontrola urzędu skarbowego po zamknięciu działalności gospodarczej

Kiedy urząd skarbowy może skontrolować firmę? Czy możliwa jest kontrola podatkowa po zamknięciu działalności gospodarczej? Kontrola urzędu skarbowego u wielu przedsiębiorców wzbudza niepokój. Nie...

Przejście z etatu na B2B. Jak to wygląda?

Przejście z etatu na B2B wybierają zwykle osoby bardzo dobrze zarabiające. To przede wszystkim chęć optymalizacji podatkowej i większej swobody w pracy. Wysokiej klasy specjaliści,...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!