Opinie o firmie w internecie. Jak je zdobywać?

Opinie o firmie w internecie mogą mieć ogromne znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez kupującego o wyborze tej, a nie innej marki. Jak zdobyć opinie o firmie?

Niewątpliwie opinie o firmie w internecie są ważne. Są nawet tacy, którzy mówią: jeśli twojego biznesu nie ma w internecie, to znaczy, że nie istniejesz. Jak podejść do kwestii opinii w internecie? Dlaczego opinie w internecie są takie ważne?

Opinie o firmie w internecie

Opinie wpływają pozytywnie na to, jak postrzegana jest twoja firma, w jaki sposób reagują na nią klienci, ale również na pozycjonowanie strony internetowej. Im więcej pozytywnych opinii, tym wyższe zainteresowanie sklepem, a to wpływa na pozycjonowanie strony internetowej, czyli na wskazywanie jej wyżej w wynikach wyszukiwania. To ważny elementy marketingu firmy.

Jak zbierać opinie?

Opinie o sklepie, czy konkretnych produktach można zbierać na różne sposoby. Zacznijmy od marketplace, czyli platform, za pośrednictwem których możemy sprzedawać swoje produkty. Niezależnie od tego, czy jest to Allegro, OLX, czy Amazon niezwłocznie po zakupie system generuje prośbę do klienta, by ten wyraził swoje zdanie na temat procesu zakupowego, a także samej firmy.

Oczywiście prowadząc działalność w internecie, trzeba się przygotować na to, że pojawią się negatywne opinie. Często jest to efekt nieczystej, ostrej gry konkurencyjnej, a czasem faktycznego wyrażenia niezadowolenia. Właśnie dlatego koniecznie trzeba pracować nad dobrą obsługą klienta.

Niebezpieczne opinie

Opinie o firmie można zdobywać w bardzo różny sposób. Sporo firm decyduje się skorzystać z firm zawodowo zajmujących się dodawaniem komentarzy. Widać to wyraźnie, gdy w mediach społecznościowych lub na forum pojawia się pytanie w stylu „gdzie kupię”, „gdzie znajdę najlepszy aparat”. Takie pytania mogą być inspirowane przez właściciela biznesu. Nierzadko nie mają one nic wspólnego z uczciwym wyrażeniem opinii.

Handel opiniami jest dość rozpowszechniony. Z jednej strony zamawia się kampanie z pochlebnymi opiniami, z drugiej wykupuje kampanie mówiące o produktach konkurencji źle. W internecie często też stosuje się inicjatywy, które budują wrażenie masowego poparcia lub sprzeciwu danej marki. Opinie i wpisy są wtedy zamieszczane przez osoby zawodowo zajmujące się pisaniem komentarzy i opinii.

Ile kosztuje opinia w sieci?

Masowe tworzenie opinii w internecie jest coraz droższe. Dziś jeden wpis to koszt nawet kilkudziesięciu groszy. Mogą więc sobie na taką akcję pozwolić tylko największe marki.

Jak odpowiadać na negatywne komentarze?

Negatywne komentarze mogą zdarzyć się zawsze. Przede wszystkim należy ustosunkować się do sprawy spokojnie, nie wysyłać szablonowej odpowiedzi i pokazać, że chcesz pozytywnie rozwiązać sprawę. Warto nie zapomnieć o przeprosinach.

Jak zdobywać opinie o firmie?

Sklep internetowy może pozyskiwać opinie w najróżniejszy sposób. Najłatwiej zrobić to przez wizytówkę w Google Moja Firma.

Warto pozyskać opinię klienta wysyłają mu szablon zachęcający do wyrażenia swojego zdania o produkcie o obsłudze klienta. Czasem niektóre sklepy decydują się udzielenie malutkiej zniżki albo oferują dodatkowy bonus jako nagrodę za wyrażenie opinii. Takie zachęty skłaniają do pozostawiania komentarzy. Jest to o tyle dobre, że zadowolony klient rzadko samodzielnie dodaje opinię.

Znacznie łatwiej przychodzi mu za to wyrażenie swojego niezadowolenia. Jeśli więc zależy ci na pozytywnych komentarzach, zbieraj je jednakowo na Facebooku, platftormach marketplace, a także bezpośrednio w swoim sklepie internetowym.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Nierejestrowana działalność gospodarcza. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć nierejestrowana działalność gospodarcza ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie...

Jaki jest podatek od darowizny w 2024 roku? Czy zapłacisz podatek za darowiznę od rodziców?

Podatek od darowizny jest obowiązkowy, nawet gdy dotyczy on najbliższej rodziny. Z tego artykułu dowiesz się, jak go wyliczyć, jakie są wolne kwoty od...

Czynny żal do Urzędu Skarbowego – kiedy należy go złożyć? Wzór

Jak wygląda czynny żal? Wzór pozwoli szybciej go wypełnić. Zobacz, jak wygląda. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było złożyć czynny żal. Przeczytaj...
pieczęc kwalifikowana

Najnowsze

Kiedy i jak przeprowadzić zatwierdzenie sprawozdania finansowego?

Większość jednostek ma czas do końca czerwca na zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2023 r. Jak zatwierdzić ten dokument? Kto zatwierdza sprawozdanie finansowe? Czy trzeba...

Odliczenie krwi od podatku – ile można odliczyć za krwiodawstwo w PIT za 2023? Ulga podatkowa dla honorowych dawców krwi

Czy wiesz, że oddając krew, ratujesz życie, a jednocześnie możesz zarobić pieniądze? Honorowi dawcy krwi mają prawo do ulgi podatkowej, która pozwala na odliczenie...

Na czym polega konsolidacja sprawozdań finansowych? Dopuszczalne metody konsolidacji

Konsolidacja sprawozdań finansowych jest obowiązkowa dla spółek tworzących grupę kapitałową. W ten sposób powstaje spójny obraz ich kondycji finansowej. Dowiedz się: jakie metody zastosować...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!