Krajowy System e-Faktur – projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie

„Krajowy System e-Faktur – projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie” – bezpłatny webinar 

Krajowy System e-Faktur wprowadza rewolucyjne zmiany w obszarze fakturowania. By zacząć w nim działać, przedsiębiorcy muszą m.in. zidentyfikować reprezentowany podmiot i założyć profil w Aplikacji Podatnika.

Jak przygotować firmę na nieuniknione zmiany opowie podczas bezpłatnego webinaru ekspert z firmy EuroCert, dostawcy kwalifikowanych usług zaufania. Wydarzenie odbyło się 26 stycznia 2023 o godz. 11:00.

 Pełna tematyka, którą obejmie webinar, to:

  • Podstawa prawna KSeF, jego założenia, użytkownicy.
  • Nowe wymogi wynikające z projektu nowelizacji ustawy: aktualne zasady obsługi KSeF i sankcje.
  • Korzyści wynikające z wprowadzenia systemu KSeF w firmie.
  • Dostępne metody uwierzytelnienia (porównanie) oraz sposób ich użycia w KSeF.
  • Dobór metod uwierzytelnienia do rodzaju prowadzonego biznesu.
  • Co należy zrobić, aby zacząć korzystać z KSeF.

Przedsiębiorcy przygotowują się do wdrożenia (KSeF). Warto wiedzieć, że każdy podatnik wystawiający faktury będzie musiał korzystać z tego rozwiązania, a podstawą będzie identyfikacja elektroniczna podmiotu w systemie.

Faktury przesyłane do/z KSeF staną się jedyną obowiązującą formą dokumentów sprzedażowych dla wszystkich podatników prawdopodobnie w 2025 roku. Są to tak zwane faktury ustrukturyzowane. 

Nowe regulacje wymagają przygotowań w obszarze procesów i technologii, a także przeszkolenia upoważnionego do wystawiania i odbioru faktur personelu. Warto więc z wyprzedzeniem przyjrzeć się przepisom, aby wcześniej wdrożyć odpowiednie działania.

Bezpłatny webinar edukacyjny dotyczący KSeF

Dobrą okazją ku temu będzie bezpłatne wydarzenie zaplanowane na 26 stycznia na godz. 11:00 poświęcone tematyce KSeF pt. „Krajowy System e-Faktur – projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie”. Ekspert firmy EuroCert opowie o założeniach KSeF oraz korzyściach i wyzwaniach wiążących się z jego wdrożeniem.

Porówna on dostępne metody uwierzytelniania i doradzi, jaka opcja identyfikacji jest najkorzystniejsza dla poszczególnych typów firm. Nie zabraknie także informacji o tym, co w praktyce należy zrobić, aby rozpocząć korzystanie z KSeF. Dowiesz się, jak proces ten umożliwią kwalifikowane usługi zaufania. Na koniec uczestnicy będą mieli szansę zadać ekspertowi pytania.

W spotkaniu online można wziąć udział, zapisując się poprzez formularz: FORMULARZ REJESTRACYJNY NA WEBINAR

Ksef fundamentalnie zmienia zasady obiegu faktur w Polsce. Każdy podmiot będzie musiał mieć konto w ksef. Wiemy jak działa ten system, wiemy co trzeba zrobić żeby skutecznie korzystać z ksef, poczuwamy się do tego, aby pomóc podatnikom skutecznie, bezpiecznie i sprawnie wejść w nową rzeczywistość.

– zachęca Łukasz Konikiewicz, prezes zarządu firmy EuroCert.

Dlaczego warto zobaczyć webinar o KSeF?

Wprowadzane przez Ministerstwo Finansów regulacje zmuszą firmy do przejścia wyłącznie na obieg faktur w wersji elektronicznej. Docelowo wiąże się to z oszczędnością czasu, finansów i formalności. Zminimalizuje też ryzyko zagubienia dokumentów, większe bezpieczeństwo w rozliczaniu z kontrahentami i skrócenie procesu ściągalności należności.

Dzięki KSeF możliwa będzie pełna kontrola i stały dostęp do faktur przychodzących i wychodzących. Ich ustrukturyzowany, jednolity format ograniczy błędy w odczycie i zredukuje czas rejestracji danych. Dodatkowo dla firm, które włączą się do KSeF jeszcze w okresie przejściowym, ustawodawca uwzględnił przyspieszony zwrot podatku VAT, w ciągu 40, a nie obecnych 60 dni.

W  związku ze złożonością zmian, które zaczną obowiązywać prawdopodobnie od 2025 roku, warto skorzystać z nieodpłatnych możliwości pozyskania wiedzy i zarejestrować się na webinar.

* * *

EuroCert działa na rynku od 2012 roku i jest jedną z pięciu firm w Polsce, która świadczy kwalifikowane usługi zaufania. Robi to na podstawie statusu przyznanego jej przez Narodowe Centrum Certyfikacji NBP. Oferuje ona m.in. elektroniczne podpisy, pieczęcie i znaczniki czasu, czym zapewnia bezpieczne uwierzytelnianie i wspiera realizację cyfrowych strategii organizacji.

Zespół dysponuje wiedzą ekspercką opartą o najnowsze technologiczne rozwiązania, które wspomagają procesy #paperless i elektroniczny obieg dokumentów w administracji i biznesie. Firma dostarcza usługi na terenie całego kraju w sprzedaży bezpośredniej, sprzedaży online, a także poprzez sieć blisko 400 autoryzowanych partnerów.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Nierejestrowana działalność gospodarcza. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć nierejestrowana działalność gospodarcza ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie...

Jaki jest podatek od darowizny w 2024 roku? Czy zapłacisz podatek za darowiznę od rodziców?

Podatek od darowizny jest obowiązkowy, nawet gdy dotyczy on najbliższej rodziny. Z tego artykułu dowiesz się, jak go wyliczyć, jakie są wolne kwoty od...

Czynny żal do Urzędu Skarbowego – kiedy należy go złożyć? Wzór

Jak wygląda czynny żal? Wzór pozwoli szybciej go wypełnić. Zobacz, jak wygląda. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było złożyć czynny żal. Przeczytaj...
pieczęc kwalifikowana

Najnowsze

Czynny żal do Urzędu Skarbowego – kiedy należy go złożyć? Wzór

Jak wygląda czynny żal? Wzór pozwoli szybciej go wypełnić. Zobacz, jak wygląda. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było złożyć czynny żal. Przeczytaj...

Jak użyć certyfikatu kwalifikowanego? Instrukcja krok po kroku składania podpisu lub pieczęci elektronicznej w aplikacji SecureDoc

Używanie certyfikatu kwalifikowanego podpisu lub pieczęci za pierwszym razem jest dość skomplikowanym procesem. W poniższym artykule przedstawiamy szczegółową instrukcję używania certyfikatu kwalifikowanego, która znacznie...

Najniższa krajowa 2025 – ile wyniesie płaca minimalna brutto i netto w przyszłym roku?

Ile pracodawcy będą musieli zapłacić w 2025 r. osobom zatrudnionym na umowę o pracę? Czy najniższa krajowa nadal będzie podwyższana dwa razy w ciągu...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!