Wizytówka firmy w Google pozwala m.in. na to, by była ona „widziana” w aplikacji Google Maps. Wtedy klienci trafią do ciebie, wpisując do nawigacji nazwę firmy.
Wizytówka firmy w Google jest darmowa. Każdy przedsiębiorca może stworzyć ją samodzielnie, dodając tym samym nazwę firmy i jej adres do bazy Google Maps. Dodatkowo będzie się ona też pojawiała w bazie.
Spis treści
Dodanie wizytówki do Google Moja Firma – koszty
Ile kosztuje dodanie wizytówki do Google Moja Firma? Taka operacja jest darmowa. Bezkosztowe jest także zarządzanie wizytówką. To świetny sposób na darmowy marketing firmy.
Jeśli chcesz poprawić pozycjonowanie swojej firmy, możesz wykupić kampanię reklamową w Google.
Czy wiesz, że…?
Pieczęć kwalifikowaną w najniższej cenie znajdziesz na pieczeckwalifikowana.pl. |
Jak dodać swoją firmę do Google Moja Firma?
Żeby dodać profil firmy do Google Moja Firma, otwieramy stronę Google Moja Firma. Kolejnym krokiem jest kliknięcie okienka „zarządzaj” teraz. W tym momencie trzeba będzie zalogować do swojego konta Gmail. Jeśli go nie mamy, należy je utworzyć. Po tym wszystkim dodajemy firmę do Google Maps.
Jednak dane nie będą od razu widoczne w aplikacji. Zgłoszenie przedsiębiorstwa musi być zweryfikowane. Tu ważna uwaga. Podczas dodawania nazwy firmy w Google Moja Firma może się okazać, że dane są już w systemie Google.
Może się tak zdarzyć, ponieważ system Google pobiera dane o firmach z oficjalnych rejestrów. Twoją firmę mógł też zgłosić do bazy Google ktoś inny. W takiej sytuacji konieczne będzie zgłoszenie prawa własności do wizytówki.
CZYTAJ TAKŻE: Czy mogę mieć kilka firmowych kont bankowych?
Załóżmy jednak, że nazwy firmy nie ma w Mapach Google. Na początku wpisuje się więc nazwę firmy w formie, która ma być wyświetlona w wizytówce. Nie można stosować słów kluczowych. Drugim krokiem jest wybór kategorii głównej.
Dobry wybór kategorii pomoże łatwiej wypozycjonować stronę. Potem oznaczamy, czy chcemy, by wyszukiwarka wskazała lokalizację firmę. Tu ważna uwaga. Jeśli kategoria główna wymaga wskazania lokalizacji, bo twój biznes to np. restauracja, czy hotel, będzie trzeba zaznaczyć tę opcję.
Adres firmy w Google
Jeśli podamy adres lokalizacji firmy, to Google go zweryfikuje. W jaki sposób? Na podany adres otrzymasz kod weryfikacyjny wysłany tradycyjną kartką pocztową. Istnieje możliwość, że podczas wprowadzania kodu weryfikacyjnego, Google zapyta po raz kolejny czy profil wprowadzasz po raz pierwszy, czy też może taki sam znajduje się już w sieci? Weryfikacja adresu może polegać na wysłaniu kodu podczas automatycznej rozmowy telefonicznej, wysłania wiadomość email albo sms.
CZYTAJ TAKŻE: Pomysł na biznes – firma remontowa
Gdzie obsługiwać klientów
Kolejnym krokiem jest odpowiedź na pytanie, czy usługi świadczone są również poza lokalizacją klienta. To wskazanie będzie istotne szczególnie dla usług, dla których mniej ważna jest faktyczna lokalizacja. Można też zaznaczyć obszar, jaki obsługujesz. Google pozwala na zaznaczenie nie więcej niż 20 obszarów. To, co trzeba wybrać, to przynajmniej kraj, w którym świadczysz usługę.
Numer telefonu do firmy
Wizytówka firmy w Google nie może istnieć bez dokładnych danych kontaktowych. Chodzi tu przede wszystkim o prawidłowy numer telefonu i adres strony www. Jeśli nie masz strony internetowej, można stworzyć automatycznie stronę biznesową, która ma funkcję wizytówki.
Gdy wszystkie dane firmowe są zweryfikowane, to firma powinna być widoczna w Google w ciągu kilku godzin.
Pieczęć kwalifikowana – wygodne rozwiązanie dla Twojej firmy
Pieczęć kwalifikowana to usługa zaufania przeznaczona dla osób prawnych. Za jej pomocą potwierdzisz, że dokument jest autentyczny i nie został naruszony. To niezawodne narzędzie w kontaktach z kontrahentami i wewnętrznych działaniach firmy. Pieczęć elektroniczną pochodząca od kwalifikowanego dostawcy zaufania kupisz na pieczeckwalifikowana.pl. Jest absolutnie niezbędna, jeśli chcesz wygodnie korzystać z KSeF.