Reklama w Google wciąż pozostaje jednym z najważniejszych elementów marketingu. Wszystko za sprawą sporej skuteczności takiej formy reklamy. Ile kosztuje reklama w Google?
Jak zdobywać klientów? Jak reklamować się w internecie i ile kosztuje reklama w Google, zastanawiają się przedsiębiorcy nie tylko na początku prowadzenia firmy, ale i w sytuacji, gdy mają już spore doświadczenie. Reklama Google może być przez wielu uważana za tani sposób reklamy. Warto jednak zdać sobie sprawę, że najlepsze efekty uzyskamy, gdy wykupimy płatne reklamy internetowe.
CZYTAJ TAKŻE: Reklamacja produktu zakupionego przez przedsiębiorcę
Spis treści
Reklama w internecie – zalety
Reklama w internecie może dawać różne efekty. Tak jak różne mogą być reklamy w Google. I tak np. poprzez reklamę płatną można poprawić widoczność swojej firmy albo poprawić ilość osób odwiedzających stronę. Mało tego. Jednym z bardziej istotnych atutów reklamy w internecie może być poprawa konwersji, czyli ilości klientów.
Czy wiesz, że…? Pieczęć kwalifikowaną w najniższej cenie znajdziesz na pieczeckwalifikowana.pl. |
Jak reklamować się w internecie?
Reklama w internecie to przede wszystkim pozycjonowanie, czyli wszystko to, co wpływa na poprawę pozycji sklepu w wyszukiwarkach. Kampanie Google Ads pomagają skierować klienta do naszej firmy, gdy ten wpisze określone słowo kluczowe. No dobrze, to ile trzeba wydać na reklamę w Google?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna. Koszt reklamy internetowej zależy przede wszystkim od jej zasięgu, celów, które ma spełniać i tego, czy zajmiemy się wszystkim sami, czy wynajmiemy do tego profesjonalistów.
W ramach poprawy swojej strony internetowej trzeba bowiem nieustannie ją optymalizować: zmieniać tagi, opisy, adresy URL. W przypadku sklepów internetowych przyda się również blog. Co istotne, trzeba też wiedzieć, w jaki sposób analizować konkretne dane. Co z tego, że zapłacimy za reklamę w internecie, skoro nie będziemy w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy jest ona skuteczna.
Cena reklamy internetowej
Ze względu na to, że reklama w internecie wymaga sporo wiedzy i umiejętności, przedsiębiorcy decydują się na współpracę z profesjonalną firmą zajmującą się pozycjonowaniem.
Cena takiej usługi zależy w dużej mierze od tego, ile fraz chcemy pozycjonować, jak duży jest sklep internetowy, w jakiej branży działa i jaką ma konkurencję. No i czy biznes działa lokalnie, czy ma zasięg ogólnokrajowy. Agencja SEO może być rozliczana na zasadzie wynagrodzenia za efekt, gdy płaci się za osiągnięcie danej pozycji przez słowo kluczowe. Może być też rozliczenie w formie ryczałtu za działania.
Koszty pozycjonowania to zwykle od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Na koszt honorarium składa się obsługa agencje SEO.
Kampanie reklamowe Google Ads – cena
Cena reklamy Adwords zależy od tego, jak popularne jest słowo kluczowe, którego chcemy użyć w reklamie. Im słowo bardziej popularne, tym koszt za kliknięcie wyższy, a co za tym idzie droższa kampania. W przypadku kampanii Google Ads określa się, ile jesteśmy w stanie zapłacić za jedno kliknięcie. Im wyższa maksymalna kwota, tym większa szansa na kliknięcie, czyli powodzenie reklamy.
Jak działa reklama w Google?
Żeby wiedzieć, czy reklama Google jest skuteczna, warto poznać zasadę działania reklam Google. Gdy użytkownik internetu wpisuje w wyszukiwarkę konkretne hasło, algorytmy Google sprawdzają, czy jakieś firmy zapłaciły za kliknięcie linku z tą frazą. Gdy są takie, Google sprawdza jaki najwyższy koszt pojedynczego kliknięcia został zadeklarowany przez autora reklamy i wtedy wyświetla odpowiednią.
Specjalne przeliczniki Google sprawiają, że nawet małe firmy, z mniejszymi budżetami mogą reklamować się praktycznie na równi z wielkimi korporacjami. Koszt kliknięcia zależy przede wszystkim od jakości reklamy i tego, jakie stawki stosuje konkurencja. Duże znaczenie ma też jakość strony i trafność reklamy.
Szacuje się, że sensowne wyniki można uzyskać, gdy na działania reklamowe wydamy nie mniej niż 2000 zł miesięcznie. Gdy wydamy mniej, efekty działań mogą być niższe. Na efekt kampanii wpływa też marżowość naszych produktów. Im jest ona wyższa, tym wyższy koszt pozyskania użytkownika możemy założyć. Do tego zawsze trzeba dołożyć prowizję dla agencji, która prowadzi nam kampanię. To ok. 15-20 proc. budżetu reklamowego.
Pieczęć kwalifikowana – wygodne rozwiązanie dla Twojej firmy
Pieczęć kwalifikowana to usługa zaufania przeznaczona dla osób prawnych. Za jej pomocą potwierdzisz, że dokument jest autentyczny i nie został naruszony. To niezawodne narzędzie w kontaktach z kontrahentami i wewnętrznych działaniach firmy. Pieczęć elektroniczną pochodząca od kwalifikowanego dostawcy zaufania kupisz na pieczeckwalifikowana.pl. Jest absolutnie niezbędna, jeśli chcesz wygodnie korzystać z KSeF.