Co to jest digital marketing? Wszystko, co musisz wiedzieć o marketingu internetowym

Co to jest digital marketing? Jak działa marketing internetowy? W jaki sposób promuje się produkty i usługi? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć na ten temat. 

Przez wiele lat do promocji produktów używano tradycyjnych rodzajów reklamy. Zwykle były to ulotki, reklamy w telewizji czy radiu, a także billboardy. Gdy do „użytku” wszedł Internet, rozpoczęła się era digital marketingu, czyli marketingu cyfrowego. 

Digital marketing – co to jest?

Digital marketing, to działania marketingowe, które prowadzi się w kanałach cyfrowych. Do takich działań zalicza się np. prowadzenie strony internetowej, prowadzenie kanałów w social mediach, czy prowadzenie bloga. Marketing cyfrowy to także płatne działania reklamowe w wyszukiwarkach. 

Digital marketing i marketing internetowy

Oba pojęcia często stosowane są zamiennie, choć nie znaczą one tego samego. Marketing internetowy dotyczy tylko działań w internecie. Digital marketing, czyli marketing cyfrowy obejmuje nie tylko Internet, ale również inne media cyfrowe. Jest to więc pojęcie szersze niż marketing internetowy. 

Digital marketing – rodzaje treści cyfrowych

W marketingu cyfrowym wykorzystuje się wiele rodzajów treści. Wśród tych najczęściej stosowanych jest content marketing, czyli marketing treści. Chodzi w nim o to, by tworzyć atrakcyjne treści dla konkretnej grupy docelowej. 

Digital marketing – jak działa SEO?

Działania SEO również należą do digital marketingu. Polega to na pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach. Chodzi o to by konkretna fraza, wyszukiwana przez użytkownika była powiązana z naszą stroną internetową i pokazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania. 

Digital marketing – działania social media

Marketing social media to różne działania prowadzone w mediach społecznościowych. Warto zauważyć, że działania SEO różnią się znacząco od tych prowadzonych w social mediach. Przede wszystkim chodzi o to, że w działaniach SEO pierwszy krok należy do użytkownika.

To on wpisuje frazę w wyszukiwarce, pytanie, na które chce uzyskać odpowiedź, czyli to użytkownik wychodzi jako pierwszy. Działania w mediach społecznościowych wymagają zaangażowania ze strony specjalisty marketingu social media. W tym przypadku to on właśnie zachęca użytkowników do aktywności, do zainteresowania się konkretnym produktem lub usługą albo skłania do określonego zadania. 

Digital marketing – reklamy płatne

Innym rodzajem działań digital marketingu są płatne reklamy w internecie. Płatne reklamy pozwalają szybciej zdobyć ruch. Najbardziej znanym i najbardziej popularnym systemem jest Google Ads. Pozwala na tworzenie reklam emitowanych zarówno w Google, jak i YouTube. Płatne reklamy pozwalają przyspieszyć pozycjonowanie i sprawiają, że konkretne wyszukiwania pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania. 

Ale płatne reklamy to również Facebook, LinkedIn czy Twitter. W tym przypadku możliwe jest bardzo dokładne targetowanie użytkowników, w związku z czym możliwe jest docieranie do nawet bardzo wyspecjalizowanych grup klientów. 

Digital marketing – e-mail marketing

Wciąż bardzo skutecznym elementem marketingu internetowego jest e-mail marketing. Kampanie oparte o wysyłanie wiadomości e-mail potrafią generować świetne wyniki sprzedażowe. Maile pozwalają uzyskać wysoką konwersję, przez co takie kampanie są stosunkowo tanie. 

Digital marketing to działania skoordynowane. Chodzi więc w nim o to, by łączyć każdy z elementów, tak by osiągać, jak najlepsze wyniki. Sama strona internetowa nie przełoży się na wzrost liczby klientów jednak dodanie do niej pozycjonowania, reklam w mediach społecznościowych i mailingu pozwoli osiągnąć lepsze wyniki. 

Coraz częściej więc wykorzystywany jest marketing automation, czyli usprawnienie procesów marketingowych za pomocą oprogramowania przetwarzającego duże zbiory danych. Można bardzo dobrze określić cechy grupy docelowej. 

Czytaj również

Najchętniej czytane

Nierejestrowana działalność gospodarcza. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć nierejestrowana działalność gospodarcza ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie...

Jaki jest podatek od darowizny w 2024 roku? Czy zapłacisz podatek za darowiznę od rodziców?

Podatek od darowizny jest obowiązkowy, nawet gdy dotyczy on najbliższej rodziny. Z tego artykułu dowiesz się, jak go wyliczyć, jakie są wolne kwoty od...

Czynny żal do Urzędu Skarbowego – kiedy należy go złożyć? Wzór

Jak wygląda czynny żal? Wzór pozwoli szybciej go wypełnić. Zobacz, jak wygląda. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było złożyć czynny żal. Przeczytaj...
pieczęc kwalifikowana

Najnowsze

KSeF dopiero od 2026 roku: „Groził nam paraliż polskiej gospodarki”

26 kwietnia 2024 roku Ministerstwo Finansów przeprowadziło briefing prasowy, na którym dokonane zostało podsumowanie audytu dotyczącego Krajowego Systemu e-Faktur. Przypominamy, że KSeF miał zostać...

Jaki PIT do rozliczenia działalności nierejestrowanej?

Działalność nierejestrowana to każda działalność zarobkowa, z której przychody nie przekraczają 75% kwoty minimalnego wynagrodzenie. W pierwszej połowie 2024 roku to aż 3181,50 złotych...

Kiedy i jak przeprowadzić zatwierdzenie sprawozdania finansowego?

Większość jednostek ma czas do końca czerwca na zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2023 r. Jak zatwierdzić ten dokument? Kto zatwierdza sprawozdanie finansowe? Czy trzeba...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!