9 pomysłów na marketing internetowy małej firmy

Marketing internetowy w przypadku małej firmy może być najlepszym sposobem na jej wypromowanie. Oto 9 prostych pomysłów na marketing internetowy w niewielkim przedsiębiorstwie.

Będąc odpowiedzialnym za własny marketing, musimy wykorzystywać najprostsze sposoby. Sprawdź, jakie działania rzeczywiście będą efektywne. Jak wykorzystać marketing internetowy? Oto 9 sposobów.

Marketing internetowy małej firmy

Oto najprostsze sposoby, za pomocą których możesz reklamować swoją firmę w Internecie. Zapoznaj się z tymi rodzajami marketingu:

1. Darmowa reklama w internecie

Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają ze swoją działalnością, szuka darmowej reklamy w internecie. W sieci jest dostępnych wiele możliwości darmowej reklamy.

2. Google Moja Firma

Google Moja Firma pozwala pokazać firmę w Google. Wizytówka firmy w Google to prosty sposób na jej promocję. Prezentujemy tutaj dane kontaktowe, godziny otwarcia i rodzaj działalności. Można też zamieścić kilka zdjęć firmy.

Wizytówka Google umożliwia też stworzenie specjalnych wpisów, które prezentują ofertę albo konkretne produkty firmy. Po wpisaniu nazwy firmy te dane pojawiają się w Google. To najprostszy możliwy marketing internetowy.

3. Media społecznościowe

Po tym, jak stworzymy wizytówkę w Google, warto zainwestować w profile w mediach społecznościowych. I nie chodzi tu tylko o Facebook, ale również Instagram, Youtube. Dzięki mediom społecznościowym można docierać do użytkowników za darmo.

Rodzaj medium społecznościowego zależeć będzie od tego, w jakiej branży działasz. Usługi można ciekawie reklamować np. dzięki TikTokowi. Pinterest będzie dobrym miejscem do pokazania np. wizualizacji, jeśli jesteś projektantem.

4. Marketing internetowy na portalach ogłoszeniowych

Firmę dość łatwo rozreklamować na portalach typu Oferto, czy OLX. Można też spróbować ogłaszać się na portalach lokalnych.

5. Content marketing

Content marketing to treści udostępniane na stronie internetowej firmy, a także w mediach społecznościowych. Najczęściej są to opisy zrealizowanych projektów, akcje prowadzone dla klientów, czy prezentacja ciekawych produktów sprzedawanych na nowych rynkach.

6. Marketing internetowy poprzez mailing

Darmowym sposobem reklamy może być też e-mail marketing. Na rynku jest wiele narzędzi do bezpłatnej wysyłki newsletterów, można więc uznać, że jest to bezpłatny system reklamowy. Pracochłonne może być jednak zdobycie odpowiednio dużej bazy odbiorców.

Gdy uda się ją już zebrać, wystarczy wysyłać ciekawe informacje o promocjach czy nowych produktach. Ważne jest, by dostarczać ciekawe, wartościowe materiały. Jeśli takie będą, to łatwiej będzie zdobywać nowych odbiorców.

7. Marketing internetowy – SEO

SEO, czyli optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych. SEO pozwala uzyskać wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Jeśli w biznesie używasz swojej strony internetowej, to powinna być ona przygotowana w taki sposób, by algorytm, czyli system wyszukiwania odpowiednich treści w przeglądarce, pokazywał je wysoko.

8. Płatne reklamy Google

O ile dobre SEO można robić bezkosztowo (nie wliczając w to honorarium dla copywritera, jeśli go zatrudniamy, zamiast pisać teksty samemu) to w przypadku płatnych reklam internetowych warto zdecydować się na pomoc specjalistów.

9. Płatne reklamy Facebook

Podobnie jak Google, tak i Facebook daje możliwość zakupienia reklamy płatnej. Reklamę taką można bardzo dokładnie stargetować (dobrać do potrzeb konkretnego odbiorcy), odpowiednio można też dopasować budżet. W zależności od tego ile pieniędzy możemy przeznaczyć na reklamę, tyle ustawimy w swoim budżecie reklamowym.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Nierejestrowana działalność gospodarcza. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć nierejestrowana działalność gospodarcza ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie...

Jaki jest podatek od darowizny w 2024 roku? Czy zapłacisz podatek za darowiznę od rodziców?

Podatek od darowizny jest obowiązkowy, nawet gdy dotyczy on najbliższej rodziny. Z tego artykułu dowiesz się, jak go wyliczyć, jakie są wolne kwoty od...

Czynny żal do Urzędu Skarbowego – kiedy należy go złożyć? Wzór

Jak wygląda czynny żal? Wzór pozwoli szybciej go wypełnić. Zobacz, jak wygląda. Sprawdź, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było złożyć czynny żal. Przeczytaj...
pieczęc kwalifikowana

Najnowsze

Zbieg tytułów do ubezpieczeń ZUS w 2024 roku – kiedy nie zapłacisz składek?

Kiedy występuje zbieg tytułów do ubezpieczeń? Osoba, która prowadzi działalność gospodarczą, a jednocześnie jest zatrudniona na umowę o pracę, zawarła umowę o dzieło/zlecenie lub...

Remanent a składka zdrowotna przedsiębiorcy za 2023 rok – uwzględnij różnice remanentowe podczas ustalania podstawy składki

Jak wygląda kwestia remanent a składka zdrowotna? Różnica remanentowa, która powstała po wykonaniu spisu z natury może wpłynąć na wysokość składki zdrowotnej przedsiębiorcy. Przedstawiamy...

Likwidacja środka trwałego w ewidencji księgowej

Maszyna, samochód lub inny środek trwały służył w firmie do prowadzenia działalności gospodarczej, jednak zużył się i nie będzie już przydatny. Należy przeprowadzić proces...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!