9 pomysłów na marketing internetowy małej firmy

Marketing internetowy w przypadku małej firmy może być najlepszym sposobem na jej wypromowanie. Oto 9 prostych pomysłów na marketing internetowy w niewielkim przedsiębiorstwie.

Będąc odpowiedzialnym za własny marketing, musimy wykorzystywać najprostsze sposoby. Sprawdź, jakie działania rzeczywiście będą efektywne. Jak wykorzystać marketing internetowy? Oto 9 sposobów.

Marketing internetowy małej firmy

Oto najprostsze sposoby, za pomocą których możesz reklamować swoją firmę w Internecie.

1. Darmowa reklama w internecie

Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają ze swoją działalnością, szuka darmowej reklamy w internecie. W sieci jest dostępnych wiele możliwości darmowej reklamy.

2. Google Moja Firma

Google Moja Firma pozwala pokazać firmę w Google. Wizytówka firmy w Google to prosty sposób na jej promocję. Prezentujemy tutaj dane kontaktowe, godziny otwarcia i rodzaj działalności. Można też zamieścić kilka zdjęć firmy.

Wizytówka Google umożliwia też stworzenie specjalnych wpisów, które prezentują ofertę albo konkretne produkty firmy. Po wpisaniu nazwy firmy te dane pojawiają się w Google. To najprostszy możliwy marketing internetowy.

3. Media społecznościowe

Po tym, jak stworzymy wizytówkę w Google, warto zainwestować w profile e mediach społecznościowych. I nie chodzi tu tylko o Facebook, ale również Instagram, Youtube. Dzięki mediom społecznościowym można docierać do użytkowników za darmo.

Rodzaj medium społecznościowego zależeć będzie od tego, w jakiej branży działasz. Usługi można ciekawie reklamować np. dzięki TikTokowi. Pinterest będzie dobrym miejscem do pokazania np. wizualizacji, jeśli jesteś projektantem.

4. Marketing internetowy na portalach ogłoszeniowych

Firmę dość łatwo rozreklamować na portalach typu Oferto, czy OLX. Można też spróbować ogłaszać się na portalach lokalnych.

5. Content marketing

Content marketing to treści udostępniane na stronie internetowej firmy, a także w mediach społecznościowych. Najczęściej są to opisy zrealizowanych projektów, akcje prowadzone dla klientów, czy prezentacja ciekawych produktów sprzedawanych na nowych rynkach.

6. Marketing internetowy poprzez mailing

Darmowym sposobem reklamy może być też e-mail marketing. Na rynku jest wiele narzędzi do bezpłatnej wysyłki newsletterów, można więc uznać, że jest to bezpłatny system reklamowy. Pracochłonne może być jednak zdobycie odpowiednio dużej bazy odbiorców.

Gdy uda się ją już zebrać, wystarczy wysyłać ciekawe informacje o promocjach czy nowych produktach. Ważne jest, by dostarczać ciekawe, wartościowe materiały. Jeśli takie będą, to łatwiej będzie zdobywać nowych odbiorców.

7. Marketing internetowy – SEO

SEO, czyli optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych. SEO pozwala uzyskać wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Jeśli w biznesie używasz swojej strony internetowej, to powinna być ona przygotowana w taki sposób, by algorytm, czyli system wyszukiwania odpowiednich treści w przeglądarce, pokazywał je wysoko.

8. Płatne reklamy Google

O ile dobre SEO można robić bezkosztowo (nie wliczając w to honorarium dla copywritera, jeśli go zatrudniamy, zamiast pisać teksty samemu) to w przypadku płatnych reklam internetowych warto zdecydować się na pomoc specjalistów.

9. Płatne reklamy Facebook

Podobnie jak Google, tak i Facebook daje możliwość zakupienia reklamy płatnej. Reklamę taką można bardzo dokładnie stargetować (dobrać do potrzeb konkretnego odbiorcy), odpowiednio można też dopasować budżet. W zależności od tego ile pieniędzy możemy przeznaczyć na reklamę, tyle ustawimy w swoim budżecie reklamowym.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Nierejestrowana działalność gospodarcza. Jak zarabiać bez rejestracji?

Firma na próbę, zarabianie bez firmy. Choć nierejestrowana działalność gospodarcza ma różne oblicza, pozostaje dobrym sposobem na przetestowanie pomysłu na biznes. Na czym dokładnie...

Kolejny wzrost płacy minimalnej w 2023 roku. Ile wyniesie najniższa krajowa w lipcu?

Ile wynosi płaca minimalna w Polsce w 2023 roku? O ile jest wyższa w porównaniu z 2022 rokiem? Jaka będzie podwyżka najniższej krajowej w...

Jak wygląda przejście w etatu na B2B? O czym trzeba pamiętać, szykując się na taką zmianę?

Przejście z etatu na B2B wybierają zwykle osoby bardzo dobrze zarabiające. To przede wszystkim chęć optymalizacji podatkowej i większej swobody w pracy. Wysokiej klasy specjaliści,...
Mała Księgowość

Najnowsze

Dodatek do emerytury – kto może na niego liczyć?

Dodatek do emerytury pozwala zwiększyć kwotę podstawowego świadczenia emerytalnego. Aby go uzyskać, należy złożyć stosowny wniosek lub osiągnąć określony przepisami wiek. Dodatek do emerytury może...

Indywidualna interpretacja podatkowa 2023 – utrata ważności i nowe opłaty

Indywidualna interpretacja podatkowa 2023 to rozwiązanie dla osób, które mają wątpliwości odnośnie do prawidłowości zastosowania regulacji podatkowych. Uzyskanie informacji od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej...

Kim jest pracownik młodociany? Kiedy można go zatrudnić? Zmiany w prawie dotyczącym zatrudnienia młodocianych

Pracownik młodociany podejmuje zlecenia zarobkowe przede wszystkim po to, aby zdobyć określone kwalifikacje zawodowe. Zatrudnienie młodocianych w celu przygotowania zawodowego jest możliwe, jeśli osoba...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!