Firma remontowa jako pomysł na biznes to dość ciekawa propozycja na przejście na swoje. Jeśli masz fach w ręku i jesteś specjalistą, to warto spróbować swoich sił.
Dobry fachowiec, specjalista w branży remontowej nie może narzekać na brak pracy. Najlepsi mają kalendarze pozapychane na kilka lat do przodu. To może wskazywać na to, że firma remontowa to coś, o czym warto pomyśleć w charakterze przyszłego biznesu.
Spis treści
Firma remontowa – czy się opłaca?
Oczywiście prowadzenie firmy remontowej nie jest pracą lekką, ale może dawać dużo satysfakcji, również finansowej. Rynek mieszkaniowy wciąż się rozwija. Oprócz boomu na rynku deweloperskim bardzo duży ruch notuje się właśnie w sektorze remontów.
Rośnie zainteresowanie mieszkaniami z rynku wtórnego, bo rynek pierwotny nie jest w stanie zapewnić wystarczającej liczby mieszkań. Nie mówiąc o tym, że coraz więcej osób zarabia na wynajmie, a co za tym idzie, potrzebuje sprawnie działających ekip remontowych.
CZYTAJ TAKŻE: Jakie są dotacje na otwarcie firmy w 2023 roku?
Firma remontowa – specjalizacja
W przypadku gdy zastanawiamy się nad tym, czy firma budowlana to dobry pomysł na biznes, warto rozważyć czy lepiej pójść w stronę usług ogólnoremontowych, czy postawić na specjalizację.
Dla jednych najlepszym modelem będzie malowanie ścian, dla innych wymiana instalacji lub inne prace wykończeniowe. Warto więc zastanowić się, czy stawiamy np. na remonty łazienek, czy chcemy raczej oferować bardzo szeroki zakres usług.
Oczywiście może się wydawać, że szeroka oferta jest znacznie lepsza. Jeśli jednak zależy nam na wysokiej jakości, to zdecydowanie łatwiej będzie utrzymać wysoką jakość. Poza tym specjalizacja pozwala na to, że można będzie wybierać zlecenia.
Są i takie firmy remontowe, które skupiają przedstawicieli określonych specjalizacji. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie prac w kilku miejscach w tym samym czasie. Po prostu wymienia się konkretne ekipy.
Koszty początkowe
W przypadku biznesu remontowego koszty początkowe mogą być wysokie. W dużej mierze trzeba będzie przeznaczyć pieniądze na sprzęt do remontów. Specjalistyczne narzędzia to wydatek kilku tysięcy złotych. Warto zainwestować w dobrej jakości wkrętarki Zdecydowanie najwięcej wydać trzeba na samochód. Najlepszy będzie dostawczy albo auto kombi z dużych bagażnikiem.
Firma remontowa – jak zdobywać klientów?
W przypadku każdej firmy także i tej remontowej, zdobycie klientów to podstawa. Firmy remontowe reklamują się w mediach społecznościowych. Wykorzystuje się do tego głównie fora internetowe skupione wokół lokalnej społeczności. Wszystko dlatego, że firma remontowa, przede wszystkim na początku biznesowej drogi, obsługuje przede wszystkim lokalnych klientów. Dobrze jest też stworzyć, choć prostą stronę internetową.
CZYTAJ TAKŻE: Jak ocenić pomysł na biznes?
Ile można zarobić na firmie remontowej?
W przypadku firmy remontowej stosuje się dwa podstawowe modele rozliczeń. Pierwszy – przy bardzo drobnych pracach – gdy liczymy klienta za każdą godzinę pracy i drugi – gdy umawiamy się albo na cenę za wyremontowanie metra kwadratowego powierzchni lub ustalamy cenę za całość prac.
Dobrze jest ustalić z klientem dokładny zakres zadań do wykonania. Przy remontach często zdarza się, że w trakcie prac pojawiają się nieprzewidziane sytuacje, z którymi trzeba sobie radzić. Choćby nieplanowana zmiana układu rur przy remoncie łazienki albo konieczność wymiany kaloryfera przy okazji malowania. Trzeba już na początku założyć, że takie dodatkowe prace będą do wykonania i odpowiednio to skalkulować w wycenie.
Konkurencja na rynku firm remontowych
Na rynku firm remontowych konkurencja jest duża, ale zdecydowanie najlepiej zdobywa się klientów i renomę dzięki poleceniom. Zadowoleni klienci przekazują kontakt do nas kolejnym osobom potrzebującym remontu.
I tak z czasem budujemy swoją markę. Nie można zapominać, że firmy remontowe wciąż borykają się z konkurencją ze strony osób działających w szarej strefie. Takimi, które nie mają uruchomionej firmy albo traktują remonty jako pracę dorywczą.
Szukasz pomysłu na biznes? Zainspiruj się naszymi propozycjami.