Portal S24 to nowoczesne narzędzie, które znakomicie ułatwia zakładanie i prowadzenie firm. Dzięki temu serwisowi wiele czynności związanych z działalnością spółki można załatwić online, bez wychodzenia z domu. Daje przedsiębiorcom dostęp do gotowych wzorów dokumentów i formularzy. Korzystając z niego, zapłacisz niższe opłaty sądowe.
Chcesz wiedzieć, jak się po nim poruszać? Jak założyć konto na portalu S24 i jak się nim posługiwać? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj najważniejsze informacje.
Spis treści
Czym jest portal S24?
Portal S24 to platforma internetowa stworzona i administrowana przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Służy do elektronicznej obsługi spraw związanych z Krajowym Rejestrem Sądowym (w tym do założenia spółki przez internet).
W zależności od rodzaju spółki, S24 pozwala na:
- spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i prosta spółka akcyjna – zmiana adresu, siedziby, kodów PKD, składu zarządu, składu rady nadzorczej, ustanowienia oddziału, zmian dotyczących właścicieli, kapitału oraz likwidacji spółki, oraz zmiany poszczególnych paragrafach umowy spółki;
- spółka komandytowa i spółka jawna – zmian adresu, siedziby, kodów PKD, zmiany dotyczące właścicieli, likwidacji spółki oraz zmiany poszczególnych paragrafów umowy spółki;
Co ważne, umowę spółki online można zawrzeć w systemie S24 tylko jeżeli nie będzie ona zawierała niestandardowych zapisów i wystarczy gotowy wzorzec umowy dostępny na portalu. Jeśli użyjesz systemu S24 do zawarcia umowy spółki, będziesz musiał użyć go również do rejestracji spółki w KRS.
Dokumenty w portalu S24 podpisuje się podpisem kwalifikowanym, Profilem Zaufanym lub podpisem osobistym.
System dostępny jest poprzez Portal Rejestrów Sądowych. Przedsiębiorca, który chce skorzystać z S24 musi posiadać konto w systemie.
Jak założyć konto na portalu eKRS S24?
Aby założyć konto na portalu e-KRS S24, należy:
- wejść na stronę e-KRS;
- przewinąć stronę w dół i kliknąć przycisk ’Utwórz konto’, umieszczony w lewym dolnym rogu;
- podać adres e-mail i zaproponować hasło;
- potwierdzić, że znamy odpowiedzialność za podawanie fałszywych danych wynikających z przepisu Art. 65 paragraf 1 kodeksu wykroczeń (kara grzywny za umyślne wprowadzenie w błąd urzędów);
- kliknąć 'Dalej’;
- dokonać autoryzacji przy użyciu podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:
- Czy spółka komandytowo-akcyjna się opłaca?
- Jak przebiega likwidacja spółki komandytowej? Czy można zamknąć spółkę bez likwidacji?
- Upadłość spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Kiedy ogłosić upadłość spółki z o.o.?
- Jak założyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością? Rejestracja spółki z o.o. Co powinna zawierać umowa spółki z o.o?
- Przekształcenie spółki komandytowej w spółkę jawną po zmianach w podatku CIT
s24 – logowanie
Użytkownicy logują się do serwisu S24 na stronie e-KRS używając swojego adresu e-mail i hasła. Podczas pierwszego logowania do portalu trzeba zweryfikować adres e-mail poprzez podanie wysłanego na niego kodu.
Portal S24 – instrukcja używania
Instrukcję używania portalu S24 znajdziemy w zakładce 'Pomoc’ (po zalogowaniu się do serwisu).
„Dokumentacja użytkownika systemu informatycznego Portal S24” to obszerny dokument – plik PDF liczący niespełna 400 stron – w którym m.in. szczegółowo opisana jest obsługa aplikacji, zarządzanie kontem (także kontem przedsiębiorstwa), tworzenie nowego dokumentu, wniosku czy sprawozdania finansowego, prowadzenie korespondencji w portalu oraz rejestracja spółek i realizacja zmian.
Skróconą instrukcję, która odpowiada na najczęściej zadawane pytania użytkowników, znajdziesz w zakładce FAQ. Zakładka jest dostępna bez logowania.
Portal S24 – infolinia
Infolinia portalu S24 pomaga w rozwiązywaniu problemów podczas korzystania z systemu. Z Centrum Wsparcia można się kontaktować od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30 pod tel. (71) 748 96 00 lub pisząc na adres krs@ms.gov.pl.