Umowa o świadczenie usług to częsta forma uzgodnień między podmiotami w relacji biznesowej. Zamiast podpisywać umowę o współpracy na zasadzie zatrudniania na umowę zlecenie, czy dzieło, proponuje się umowę o świadczenie usług. Jak to działa?
Umowa o świadczenie usług podpisywana jest między przedsiębiorcami. Daje dużo większą swobodę w porównaniu do ustaleń realizowanych między prywatnymi osobami. Przy sporządzaniu takiej umowy bazujemy na podstawowej zasadzie swobody umów, która zakłada, że to co nie jest zabronione jest dozwolone. Jeśli umowa o współpracy dotyczy określonych czynności, np. sprzedaży, czy o roboty budowlane, albo przewozu warto zastosować właśnie takie konkretne wzory umowy. Jeśli natomiast dotyczy innego rodzaju usług, to jak najbardziej kierujemy się w stronę zwykłej umowy o współpracy.
Umowa o świadczenie usług może być też podpisana między firmą, a byłym pracownikiem, który zamiast umowy o pracę woli mieć kontrakt. Jak taka umowa powinna być skonstruowana? Przygotowaliśmy wzór umowy o współpracy
Umowa o zachowaniu poufności chroni interesy stron przed ujawnieniem ważnych informacji biznesowych. Najczęściej podpisywana jest przed podjęciem współpracy.
Jak ochronić swoje interesy gdy chcemy podjąć z kimś współpracę? Co zrobić, gdy jesteśmy zmuszeni ujawnić wrażliwe informacje dotyczące naszego biznesu, niezbędne do sfinalizowania kontraktu? Jednym ze sposobów zabezpieczenia się jest podpisanie umowy o poufności.
Jak działa umowa o poufności?
Umowa o poufności (NDA – non discolusure agreement) wskazuje, co i w jakim zakresie może być ujawnione, co stanowi tajemnicę i jakie kary grożą drugiej stronie za ujawnienie takich informacji. Umowa o zachowaniu poufności może być też podpisana z pracownikiem.
Potrzebna ci umowa najmu lokalu po angielsku? Szukasz umowy, którą możesz przekazać obcokrajowcowi. Oto wzór do pobrania.
Wynajmowanie lokalu mieszkaniowego obcokrajowcowi jest częstą praktyką głównie w dużych miastach. Wynajmujesz mieszkanie lokatorowi z zagranicy? Potrzebna ci umowa najmu lokalu po angielsku?
Jeśli sprzedajesz samochód, zawsze dobrze będzie potwierdzić do odpowiednim dokumentem. Umowa sprzedaży samochodu jest nieodzownym elementem transakcji. Jak powinna wyglądać umowa sprzedaży auta? Przygotowaliśmy wzór do pobrania
Umowa sprzedaży samochodu to jeden z najczęściej wyszukiwanych w internecie dokumentów. Prawo nie określa jednak jak taki dokument powinien wyglądać. Zgodnie z zasadą swobody umów, można ją ułożyć w sposób dowolny. Ważne by postanowienia umowy były zrozumiałe dla obu stron. Warunki umowy powinny być zaakceptowane zarówno przez sprzedającego, jak i kupującego.
Mimo że nie ma określonego wzoru, przygotowaliśmy formularz umowy sprzedaży do wykorzystania. Można pobrać go w wersji edytowalnej albo bezpośrednio do druku
Działalność gospodarcza a rozliczenie z małżonkiem to skomplikowana sprawa. Rodzi wiele zagrożeń, a także dodatkowych obowiązków. Zobacz, co oznacza dla ciebie działalność gospodarcza z małżonkiem.
O ile spółka handlowa może mieć nieograniczoną liczbę wspólników, o tyle w przypadku działalności gospodarczej prowadzącym firmę formalnie jest tylko jedna osoba. Ta, która figuruje w rejestrze CEIDG. I tu pojawia się od razu ważna kwestia związana z małżonkiem. Nawet jeśli tylko jeden małżonek prowadzi firmę, a drugi nie jest z biznesem w żaden sposób związany, to i tak może odpowiadać za wszystkie zobowiązania, które wynikają z działalności firmy. Dzieje się tak, gdy małżonkowie nie mają ustanowionej rozdzielności majątkowej.
Spis treści
Działalność gospodarcza a rozliczenie z małżonkiem. Możliwości współpracy
Jeśli jednak małżonek będzie chciał aktywnie angażować się w rozwój biznesu, to metody współdziałania jest co najmniej kilka. Szczególnie że przepisy nie zabraniają prowadzenia działalności gospodarczej z małżonkiem. To jak współpracować z małżonkiem? Możliwości są 4:
spółka cywilna z małżonkiem,
umowa o pracę z małżonkiem,
umowa zlecenie/dzieło z małżonkiem,
małżonek jako pełnomocnik.
Forma współpracy będzie oczywiście wpływała na to, w jaki sposób będziemy rozliczać małżonka. Zacznijmy od współpracy w formie spółki cywilnej.
Spółka cywilna z małżonkiem
Spółka cywilna z małżonkiem zasadniczo nie różni się od spółki cywilnej z inną osobą. Wszystko dlatego, że małżonkowie stają się wspólnikami spółki cywilnej i każdy z nich zakłada odrębną działalność gospodarczą.
W przypadku spółki cywilnej zawsze musi być też sporządzona umowa spółki. Trzeba też ustalić udziały w spółce i wysokość wkładów. Jeśli spółka cywilna zawierana jest przez małżonków, to dojdzie do sytuacji, że będą dwie różne wspólności majątkowe: wspólność małżeńska i wspólność majątkowa spółki.
Sprawa komplikuje się też za sprawą tego, że małżonkowie mogą mieć między sobą podpisaną rozdzielność majątkową. To wszystko sprawia, że spółka cywilna z małżonkiem to dość złożony pod względem prawnym mechanizm. W każdym, indywidualnym przypadku warto więc poradzić się prawnika lub doradcy podatkowego. Szczególnie że spółka cywilna jest spółką osobową, co oznacza, że odpowiedzialność za zobowiązania spółki leży po stronie wspólników.
Małżonek zatrudniony na umowę o pracę
Małżonka można oczywiście zatrudnić też na umowę o pracę. W tym jednak przypadku trzeba koniecznie zwrócić uwagę na rozliczenie podatku dochodowego i ZUS. Umowę o pracę z małżonkiem podpisujemy tak jak z każdym innym pracownikiem.
Odprowadzamy też za niego miesięczne zaliczki na podatek dochodowy. Inaczej, niż w przypadku „zwykłego” pracownika, traktuje małżonka ZUS. Jeśli małżonek przedsiębiorcy „pozostaje w nim we wspólnym gospodarstwie domowym” i działa w firmie to będzie traktowany jak osoba współpracująca. Co to oznacza, piszemy w dalszej części materiału.
Małżonek pracuje w firmie na umowę zlecenie/dzieło
W przypadku umowy zlecenie lub dzieło z małżonkiem status małżonka będzie taki sam jak wtedy, gdyby przedsiębiorca podpisał taką umowę z osobą niespokrewnioną. I to zarówno pod kątem rozliczenia podatku dochodowego, jak i składek ZUS. W przypadku umowy o dzieło pojawi się obowiązek zapłaty zaliczek na podatek dochodowy. Nie płaci się od umów o dzieło składek ZUS. Gdy z małżonkiem podpisuje się umowę zlecenie, to trzeba uważać by zadania, które wykonuje małżonek, nie były uznane za takie, które powinno się rozliczać w ramach umowy o pracę. Wtedy bowiem małżonek powinien mieć status osoby współpracującej.
Małżonek jako pełnomocnik
Oczywiście małżonek może mieć pełnomocnictwo do reprezentowania przedsiębiorcy. Pełnomocnictwo może być udzielone w formie pisemnej albo też dodając odpowiednią wzmiankę w rejestrze CEiDG. Pełnomocnictwo ogólne pozwala reprezentować przedsiębiorcę w najszerszym zakresie. Mówiąc wprost, dzięki niemu małżonek może załatwiać praktycznie wszystkie sprawy związane z firmą. Istnieje jeszcze pełnomocnictwo szczególne, które pozwala załatwiać konkretne sprawy.
Jak już wspomnieliśmy, w określonych sytuacjach małżonek angażujący się w sprawy firmy może być uznany za osobę współpracującą. Będzie tak, gdy małżonkowie pozostają we wspólnym gospodarstwie domowym, a współpraca znacząco wpływa na poprawę zyskowności firmy. W takiej sytuacji składki ZUS za małżonka powinny być rozliczane w taki sposób, jakby ten małżonek prowadził własną działalność gospodarczą.
Warto też wspomnieć o tym, że prowadzenie firmy z małżonkiem nie zawsze musi pozytywnie wpływać na związek. Nie da się traktować małżonka na równi z innymi pracownikami, wymagania wobec niego mogą być zdecydowanie wyższe. Jeśli jednak oboje małżonków czuje się dobrze we wspólnym biznesie, może to okazać się dobrym rozwiązaniem.
Marketing szeptany rozwinął się szczególnie mocno za sprawą internetu. Może pomóc, ale i w równym stopniu zaszkodzić. Na czym polega ten rodzaj marketingu?
Dla wielu osób marketing szeptany jest jedną z najbardziej skutecznych metod reklamowania swojej firmy. Inni uważają, że to pierwszy krok do pogorszenia wizerunku swojej firmy. Na czym dokładnie polega ten marketing?
Spis treści
Co to jest marketing szeptany?
Marketing szeptany działa na podobnej zasadzie jak plotka. Plotkowanie istnieje praktycznie od zawsze i do rozwoju plotek wcale nie potrzebujemy internetu. Gdy jednak sieć internetowa zaczęła się rozwijać kilkadziesiąt lat temu, marketingowcy stwierdzili, że warto wykorzystywać mechanizm plotki.
Marketing szeptany opiera się na założeniu, że najlepszą reklamą, wizytówką firmy, czy produktu są klienci, użytkownicy, którzy sami, w sposób naturalny przekazują dobre informacje o marce. Najważniejszą rolę odgrywają tu więc klienci.
Specjaliści marketingu odpowiadają za kierowanie dyskusji w taką stronę, by jak najskuteczniej rozchodziły się odpowiednie informacje. I co najważniejsze, by przekaz skłonił do zakupu produktu lub skorzystania z usługi innych klientów. Musi się to jednak odbywać w sposób nienachalny i naturalny.
Mówiąc inaczej, szeptany marketing to po prostu przekazywanie rekomendacji przez klientów innym osobom. Wszystko dlatego, że ci, których znamy, wzbudzają w nas większe zainteresowanie.
Taki marketing może być wyjątkowo skuteczny. Trzeba jednak pamiętać o tym, że wszystkie działania marketingowe powinny być etyczne. Nie można więc mówić źle o konkurencji, nie wolno też kłamać. W idealnym świecie taki marketing opiera się na przekazywaniu zalet produktu w sposób wyważony. Odbiorcy bowiem bardzo szybko wyłapią, że opisywanie produktu wyłącznie w kategorii zalet nie musi być szczere.
Ile kosztuje szeptany marketing?
Marketing szeptany to jeden z najprostszych sposobów zbudowania wiarygodności wśród klientów. Jest też bardzo skuteczny. Im lepiej znamy media społecznościowe, grupy na forach internetowych, tym lepiej będzie wykorzystać jego zalety.
Dziś na rynku można znaleźć firmy, które oferują umieszczanie pozytywnych postów pod wpisami na blogach, moderowanie dyskusji na forach internetowych, a także w mediach społecznościowych. To również dodawanie opinii bezpośrednio pod kartami produktowymi w sklepach internetowych. Koszt obsługi takiej firmy zależy od liczby wpisów, ale jest to przynajmniej kilkaset złotych za paczkę wpisów.
Jak już wspomnieliśmy, ten rodzaj marketingu może też spowodować, że wizerunek naszej firmy ucierpi. W jaki sposób? Nieumiejętnie prowadzony, zbyt nachalnie zachwalający produkty może znacząco obniżyć wiarygodność takich działań, co przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego. Podobnie szkalowanie konkurencji może doprowadzić do niezbyt korzystnej konfrontacji z konkurentem.
Jeśli więc decydujemy się na szeptany marketing, koniecznie musimy poznać zalety i wady takiego rozwiązania. Bo nie sztuką jest robić cokolwiek. Ważne by to, na co się zdecydujemy, przyniosło nam jak najwięcej korzyści.
Pieczęć kwalifikowana – wygodne rozwiązanie dla Twojej firmy
Pieczęć kwalifikowana to usługa zaufania przeznaczona dla osób prawnych. Za jej pomocą potwierdzisz, że dokument jest autentyczny i nie został naruszony. To niezawodne narzędzie w kontaktach z kontrahentami i wewnętrznych działaniach firmy. Pieczęć elektroniczną pochodząca od kwalifikowanego dostawcy zaufania kupisz na pieczeckwalifikowana.pl. Jest absolutnie niezbędna, jeśli chcesz wygodnie korzystać z KSeF.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy dotyczy przede wszystkim umów zawartych na odległość. Jest dokumentem składanym przez konsumenta.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy – do czego służy?
Warto uświadomić sobie fakt, że każda umowa może być zerwana. Nie istnieją kontrakty wiążące bezwarunkowo. Jeśli więc jedna ze stron nie jest zadowolona z efektów współpracy, może odstąpić od umowy. W takiej sytuacji jednak należy złożyć wypowiedzenie umowy.
Odstąpienie od umowy, bo o nim mowa w tym materiale, dotyczy zwykle umów zawieranych na odległość (np. przez internet). W takiej sytuacji konsumentowi zawsze przysługuje prawo do odstąpienia od takiej umowy w terminie 14 dni. I to bez podania przyczyny. Wtedy sprzedawca jest zobowiązany zwrócić pieniądze, które już otrzymał.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy – wzór
Poniżej prezentujemy wzór odstąpienia od umowy. Można go pobrać z linku.
_____________ (miejscowość), dnia ________ r.
__________________ (imię, nazwisko odstępującego)
__________________
__________________ (adres odstępującego)
PESEL: _____________ (numer PESEL odstępującego)
____________________ (imię i nazwisko drugiej strony umowy)
__________________
__________________ (adres drugiej strony umowy)
OŚWIADCZENIEO ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Ja niżej podpisany – __________________ (imię, nazwisko odstępującego), na podstawie __________________________________________________ (należy podać podstawę do odstąpienia umowy, tzn. albo przepis prawa albo postanowienie umowy), oświadczam, że odstępuję od umowy ________________ (określenie nazwy umowy) z dnia ______, nr umowy ________________ (jeżeli dotyczy).
Jednocześnie wzywamy Pana/Panią do zwrotu otrzymanych ode mnie kwot na podstawie powyższej umowy, w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma na poniższy numer rachunku bankowego:_________________________________________________ (jeżeli dotyczy).
Gdy na polskim rynku brakuje pracowników, gdy nie ma ich także na terenie Unii Europejskiej, wielu przedsiębiorców rozgląda się za pracownikami spoza Unii.
Problem z pozyskaniem pracowników mają przedsiębiorcy z wielu krajów. Unia Europejska dała możliwość pracy w dowolnym kraju Wspólnoty na takich samych zasadach jak rodowici mieszkańcy. Jednak gdy pojawia się kłopot z dostępem do siły roboczej, warto zwrócić się ku pracownikom spoza Unii Europejskiej. W tej grupie najczęściej zatrudniani są pracownicy z Ukrainy, Białorusi czy Mołdawii, ale i z odleglejszych stron. Polscy pracodawcy doceniają ich za to, że są pracownicy i mają dużą motywację do pracy. Jak zatrudnić pracownika spoza Unii Europejskiej?
Procedura zależy przede wszystkim od tego, z jakiego kraju pochodzi kandydat, którego chcemy zatrudnić. W przypadku Armenii, Gruzji, Rosji, Białorusi, Mołdawii i Ukrainy działa tzw. procedura uproszczona, zwanej też procedurą oświadczeniową. Regulacje te pozwalają na szybką legalizację zatrudnienia pracowników. Szybką bo wynoszącą siedem dni. Obywatele innych krajów mogą mieć zalegalizowany proces zatrudnienia w ciągu 30 dni.
Spis treści
Uproszczona procedura zatrudnienia pracownika spoza Unii – procedura uproszczona
Zacznijmy od procedury uproszczonej. Obywatele sześciu wymienionych krajów mogą pracować przez 6 miesięcy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Wystarczy oświadczenie o powierzeniu pracy obcokrajowcowi. Składa się je w powiatowym urzędzie pracy.
Przedsiębiorca musi określić stanowisko, na jakie pragnie zatrudnić pracownika, a także wynagrodzenie jakie oferuje. Zgodnie z tą procedurą pracownik może być zatrudniony maksymalnie przez sześć miesięcy.
Wiza pracownicza
Kolejnym krokiem jest przekazanie takiego oświadczenia kandydatowi do pracy. Na podstawie tego dokumentu, może on w swoim kraju złożyć wniosek o wizę pracowniczą.
Gdy obcokrajowiec już przebywa w kraju, takie oświadczenie pozwala legalnie pracować w Polsce. Krok trzeci to podpisanie umowy o pracę i zgłoszenie rozpoczęcia zatrudnienia w urzędzie pracy. Jeśli pracowni z zagranicy nie podejmie pracy, to trzeba koniecznie o tym tez poinformować urząd.
Zatrudnienie pracownika spoza Unii – procedura zwykła
Gdy chcemy zatrudnić pracowników spoza krajów wymienionych wcześniej, trzeba przygotować się na znacznie dłuższy proces ich zatrudniania. Pierwszym krokiem jest zgłoszenie oferty do urzędu pracy.
Wszystko po to, by sprawdzić, czy na lokalnym rynku są chętni do podjęcia takiej pracy. Jeśli nie ma takich osób, to można rozpocząć proces rekrutowania osoby z zagranicy. Procedura trwa od dwóch do trzech tygodni.
Gdy na lokalnym rynku nie ma właściwego pracownika, pracodawca składa wniosek o wydanie zezwolenia na pracę dla konkretnego obcokrajowca. Takie zezwolenie trzeba złożyć w urzędzie wojewódzkim. Trzeba w nim podać rodzaj pracy, typ umowy i wynagrodzenie. Na podstawie takiego zezwolenia można zatrudnić pracownika maksymalnie na 3 lata.
Takie zaświadczenie przekazuje się cudzoziemcowi. Na tej podstawie wnioskuje on o wizę pracowniczą. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z cudzoziemcem. Urząd informujemy tylko wtedy, gdy cudzoziemiec nie podejmie pracy w ciągu 3 miesięcy od daty wskazanej na zezwoleniu albo zakończy pracę wcześniej niż 3 miesiące przed okresem ważności dokumentu.
Warto pamiętać, że procedury tej nie można zastosować gdy chcemy zatrudnić pracownika do prac sezonowych.
Płatności kryptowalutami w Polsce to stosunkowa nowość. Stają się jednak coraz bardziej popularna. Co ma zrobić właściciel firmy, by przyjmować płatności kryptowalutami?
Niezależnie od tego, czy znamy się na rynku kryptowalut, czy nie, to jako przedsiębiorcy powinniśmy podążać za trendami i zdawać sobie sprawę, że system finansowy się zmienia. Coraz mniej płatności dokonuje się przy pomocy tradycyjnej gotówki. Popularniejsze stają się płatności elektroniczne, czy to kartami płatniczymi, czy przelewem. Swoich zwolenników znajdują też kryptowaluty. Co trzeba zrobić, by w swojej firmie przyjąć płatności kryptowalutami w Polsce?
Spis treści
Płatności kryptowalutami w Polsce
Płatności kryptowalutami stają się coraz popularniejsze. Wiedzą o tym zarządzający firmami i dają swoim klientom możliwość rozliczaniatransakcji w bitocoinachlub innych kryptowalutach. Rośnie liczba miejsc akceptujących takie płatności. Nie są to tylko sklepy internetowe. Coraz więcej jest też punktów stacjonarnych, które przyjmują takie płatności. Na stronie Coinmap można znaleźć wszystkie zarejestrowane punkty przyjmujące płatności kryptowalutami.
Zalety kryptowalut
Sprzedawcy, zanim wprowadzą możliwość rozliczania się kryptowalutami, muszą przekonać się o zaletach takiego rozwiązania. Podstawowym atutem jest fakt, że rozliczanie transakcji jest proste, szybkie i bardzo tanie. Wszystko dlatego, że nie ma pośredników. Zdecydowanym plusem transakcji w kryptowalutach jest szybkie ich rozliczanie.
Gdy transakcja kartowa rozlicza się formalnie nawet 2-3 dni, płatność kryptowalutowa zapisywana jest na koncie sprzedawcy w ciągu kilku chwil. Dla klienta korzyścią okazuje się prywatność transakcji. Nie trzeba przekazywać żadnych danych, by zapłacić bitcoinem czy inną walutą.
Sposoby akceptacji bitcoinów
Sposób przyjmowania płatności bitcoinem jest wiele. Jednym z najprostszych może być chociażby kod QR przekierowujący do portfela kryptowalutowego sprzedawcy. Na rynku są też gotowe rozwiązania w formie bramek płatniczych przyjmujących rozliczenia takich transakcji. No dobrze, to jak zabrać się za przyjmowanie płatności w bitcoinach.
Pierwszym elementem, będzie stworzenie portfela kryptowalutowego. Mówiąc najprościej, jest to odpowiednik konta w banku. Coraz więcej dostawców terminali płatniczych używanych do transakcji kartami jest w stanie rozliczać płatności kryptowalutowe. Mało tego. Pojawiają się na rynku aplikacje, które umożliwiają przyjmowanie płatności smartfonem. Wtedy staje się on czymś w rodzaju terminala przyjmującego płatności.
Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań dla sklepów internetowych, które pozwalają rozliczać transakcje kryptowalutowego. To m.in. Blockonomics, który generuje kod QR dla klienta, by potem, po dwóch potwierdzeniach z sieci krypto zaakceptować transakcję.
Innym rozwiązaniem jest BTCPay. System jest dostępny za darmo. To narzędzie powoduje, że bitcoiny trafiają bezpośrednio do portfela sprzedawcy.
Są też gotowe bramki płatnicze. Jednym z najbardziej znanych jest BitBay Pay. Pozwala konwertować kryptowaluty od razu na pieniądze tradycyjne. Od każdej transakcji pobierana jest jednak niewielka prowizja.
Można też skorzystać z CoinGate. Tutaj prowizji jest wyższa, ale bramka obsługuje zdecydowanie więcej kryptowalut. System ma opcję natychmiastowego przeliczania kryptowalut na dowolną walutę.
Kryptowaluty w stacjonarnym punkcie
A co jeśli chcemy mieć możliwość przyjmowania płatności w sklepie stacjonarnym? W tym przypadku wystarczy kartka z kodem QR. Gdy klient go zeskanuje, system przekieruje go bezpośrednio do portfela sprzedawcy. Oprócz tego dostępne są już wspomniane terminale POS. Wśród znanych na rynku marek warto wyróżnić chociażby EletroPay. Ten terminal ma wbudowaną drukarkę pokwitowań.
Im szybciej sprzedawca zdecyduje się wdrożyć płatności kryptowalutowe, tym więcej korzyści biznesowych. Warto bowiem skorzystać na tym, że jesteśmy w czymś pierwsi.
Reklama w Google wciąż pozostaje jednym z najważniejszych elementów marketingu. Wszystko za sprawą sporej skuteczności takiej formy reklamy. Ile kosztuje reklama w Google?
Jak zdobywać klientów? Jak reklamować się w internecie i ile kosztuje reklama w Google, zastanawiają się przedsiębiorcy nie tylko na początku prowadzenia firmy, ale i w sytuacji, gdy mają już spore doświadczenie. Reklama Google może być przez wielu uważana za tani sposób reklamy. Warto jednak zdać sobie sprawę, że najlepsze efekty uzyskamy, gdy wykupimy płatne reklamy internetowe.
Reklama w internecie może dawać różne efekty. Tak jak różne mogą byćreklamyw Google. I tak np. poprzez reklamę płatną można poprawić widoczność swojej firmy albo poprawić ilość osób odwiedzających stronę. Mało tego. Jednym z bardziej istotnych atutów reklamy w internecie może być poprawa konwersji, czyli ilości klientów.
Reklama w internecie to przede wszystkim pozycjonowanie, czyli wszystko to, co wpływa na poprawę pozycji sklepu w wyszukiwarkach. Kampanie Google Ads pomagają skierować klienta do naszej firmy, gdy ten wpisze określone słowo kluczowe. No dobrze, to ile trzeba wydać na reklamę w Google?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna. Koszt reklamy internetowej zależy przede wszystkim od jej zasięgu, celów, które ma spełniać i tego, czy zajmiemy się wszystkim sami, czy wynajmiemy do tego profesjonalistów.
W ramach poprawy swojej strony internetowej trzeba bowiem nieustannie ją optymalizować: zmieniać tagi, opisy, adresy URL. W przypadku sklepów internetowych przyda się również blog. Co istotne, trzeba też wiedzieć, w jaki sposób analizować konkretne dane. Co z tego, że zapłacimy za reklamę w internecie, skoro nie będziemy w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy jest ona skuteczna.
Cena reklamy internetowej
Ze względu na to, że reklama w internecie wymaga sporo wiedzy i umiejętności, przedsiębiorcy decydują się na współpracę z profesjonalną firmą zajmującą się pozycjonowaniem.
Cena takiej usługi zależy w dużej mierze od tego, ile fraz chcemy pozycjonować, jak duży jest sklep internetowy, w jakiej branży działa i jaką ma konkurencję. No i czy biznes działa lokalnie, czy ma zasięg ogólnokrajowy. Agencja SEO może być rozliczana na zasadzie wynagrodzenia za efekt, gdy płaci się za osiągnięcie danej pozycji przez słowo kluczowe. Może być też rozliczenie w formie ryczałtu za działania.
Koszty pozycjonowania to zwykle od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Na koszt honorarium składa się obsługa agencje SEO.
Kampanie reklamowe Google Ads – cena
Cena reklamy Adwords zależy od tego, jak popularne jest słowo kluczowe, którego chcemy użyć w reklamie. Im słowo bardziej popularne, tym koszt za kliknięcie wyższy, a co za tym idzie droższa kampania. W przypadku kampanii Google Ads określa się, ile jesteśmy w stanie zapłacić za jedno kliknięcie. Im wyższa maksymalna kwota, tym większa szansa na kliknięcie, czyli powodzenie reklamy.
Jak działa reklama w Google?
Żeby wiedzieć, czy reklama Google jest skuteczna, warto poznać zasadę działania reklam Google. Gdy użytkownik internetu wpisuje w wyszukiwarkę konkretne hasło, algorytmy Google sprawdzają, czy jakieś firmy zapłaciły za kliknięcie linku z tą frazą. Gdy są takie, Google sprawdza jaki najwyższy koszt pojedynczego kliknięcia został zadeklarowany przez autora reklamy i wtedy wyświetla odpowiednią.
Specjalne przeliczniki Google sprawiają, że nawet małe firmy, z mniejszymi budżetami mogą reklamować się praktycznie na równi z wielkimi korporacjami. Koszt kliknięcia zależy przede wszystkim od jakości reklamy i tego, jakie stawki stosuje konkurencja. Duże znaczenie ma też jakość strony i trafność reklamy.
Szacuje się, że sensowne wyniki można uzyskać, gdy na działania reklamowe wydamy nie mniej niż 2000 zł miesięcznie. Gdy wydamy mniej, efekty działań mogą być niższe. Na efekt kampanii wpływa też marżowość naszych produktów. Im jest ona wyższa, tym wyższy koszt pozyskania użytkownika możemy założyć. Do tego zawsze trzeba dołożyć prowizję dla agencji, która prowadzi nam kampanię. To ok. 15-20 proc. budżetu reklamowego.
Pieczęć kwalifikowana – wygodne rozwiązanie dla Twojej firmy
Pieczęć kwalifikowana to usługa zaufania przeznaczona dla osób prawnych. Za jej pomocą potwierdzisz, że dokument jest autentyczny i nie został naruszony. To niezawodne narzędzie w kontaktach z kontrahentami i wewnętrznych działaniach firmy. Pieczęć elektroniczną pochodząca od kwalifikowanego dostawcy zaufania kupisz na pieczeckwalifikowana.pl. Jest absolutnie niezbędna, jeśli chcesz wygodnie korzystać z KSeF.